عدم‌اجرای مصوبه کاهش قیمت بلیط مترو از سوی شهرداری تهران

​اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورا به موضوعات مختلفی از جمله عدم‌اجرای مصوبه کاهش قیمت بلیط مترو از سوی شهرداری تهران، انتقاد از سازمان ورزش شهرداری در رابطه با نحوه مدیریت امکان ورزشی و... پرداختند.

عدم‌اجرای مصوبه کاهش قیمت بلیط مترو از سوی شهرداری تهران

به گزارش زنهار به نقل از خبرگزاری تسنیم، یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز به‌ریاست پرویز سروری نایب‌رئیس شورا در تالار اجلاس ساختمان شورا آغاز شد.

در ابتدای این جلسه مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر با اشاره به بازدید خود از شرکت متروی تهران، اظهار کرد: متأسفانه در این بازدید شاهد تجمع تعدادی از شهروندان برای عدم صدور کارت منزلت بودیم که پس از پیگیری‌هایی که صورت گرفت بخشی از آن مرتفع شد اما همچنان مشکلات در این بخش به‌قوت خود باقی است.

وی با یادآوری اینکه "تعداد باجه‌های ارائه کارت‌های منزلت در گذشته بیش از شرایط فعلی بود"، گفت: اما امروز تنها 5 ایستگاه این خدمات را ارائه می‌دهند و بیشترین بهره‌برداران کارت‌های منزلت سالمندان هستند و لذا باید روند ارائه کارت‌ها اصلاح شود.

پیرهادی با بیان اینکه "سازمان فاوای شهرداری تهران پس از حمله سایبری یک سال پیش در بخش‌هایی هنوز نتوانسته است به شرایط عادی بازگردد"، تصریح کرد: امیدواریم این موضوعات هرچه زودتر برطرف شود.

به گزارش تسنیم، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به امضای برخی از تفاهمنامه‌های شهرداری تهران گفت: از سال گذشته تفاهمنامه‌هایی با ارزش ریالی 40 هزار میلیارد تومان با مجموعه‌های مختلف از سوی شهرداری امضا شده است و چون این موارد تفاهمنامه بود قاعدتاً شورا نیز پیگیری‌ نکرد اما اخیراً این تفاهمنامه‌ها تبدیل به قرارداد شدند و قاعدتاً شورا باید از متن قراردادهای شهرداری با بخش‌های مختلف مطلع شود.

وی از نایب‌رئیس شورا خواست تمهیداتی را پیش‌بینی کند تا متن این قراردادها در اختیار شورا قرار بگیرد.

امانی افزود: در صورتی که ارقام در قراردادها بیش از اختیارات شهردار تهران باشد، قاعدتاً شورا باید این موارد را به تصویب برساند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین راجع به مصوبه اخیر شورا مبنی بر کاهش قیمت بلیط مترو گفت: حدود سه هفته پیش شورا مصوبه‌ای را مبنی بر کاهش قیمت بلیط به تصویب رساند و انتظار می‌رفت که این مصوبه پس از گذشت این بازه زمانی اجرا شود اما همچنان این مصوبه اجرایی نشده است!

وی با انتقاد از عدم اجرای مصوبه کاهش قیمت بلیط مترو از سوی شهرداری تهران گفت: اخیراً مطلع شدیم که اعلام شده است که سازمان فاوا نتوانسته است شرایط کاهش قیمت بلیط را در مترو فراهم کند و امیدواریم هرچه سریع‌تر این مصوبه اجرایی شود.

احمد صادقی دیگر عضو شورا نیز با انتقاد از رویه سازمان ورزش و عدم واگذاری اماکن ورزشی به مناطق، تصریح کرد: مشخص نیست که سازمان ورزش چه لابی بزرگی را دارد که با گذشت یک سال هنوز اماکن ورزشی در اختیار خود را به شهرداری مناطق واگذار نکرده است.

وی با اشاره به گلایه شهروندان نسبت به رویه سازمان ورزش تأکید کرد: اماکن ورزشی باید در اختیار شهرداری مناطق باشد تا شهروندان بتوانند از آنها استفاده کنند و هم‌اکنون نحوه مدیریت اماکن ورزشی شهرداری تهران مورد انتقاد ماست.

به گزارش تسنیم، پرویز سروری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به گلایه مطرح‌شده از سوی احمد صادقی عضو شورا در خصوص نحوه مدیریت اماکن ورزشی اظهار کرد: باید در جلسه هم‌اندیشی با سازمان ورزش به این موضوع پرداخته و این مسائل مرتفع شود.

حبیب کاشانی با یادآوری اینکه "مجلس در سال قبل مصوبه‌ای برای شناسایی خانه‌های خالی داشت"، اظهار کرد: درآمد ناشی از این مصوبه 50 هزار میلیارد تومان است اما به‌اعتقاد بنده مالیات یک‌هزار و 400 میلیارد تومانی برای 63 هزار خانه خالی حرام است و در شأن جمهوری اسلامی نیست.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه اطلاعات این خانه‌ها دروغ است، خاطرنشان کرد: گفته‌اند که اگر مبالغ پرداخت نشود مالکین ممنوع‌الخروج خواهند شد؛ لذا درخواست می‌کنیم که شناسایی و کسب اطلاعات و آمار توسط شهرداری که نیروهای زیادی برای شناسایی دارند، انجام شود.

وی تأکید کرد: مردم شرایط معیشت خاص خود را دارند و تقاضا می‌کنم که با روند بهتری دنبال شود؛ شاید رقم 30 میلیون تومان جریمه برای کارشناس رقم چندانی نباشد اما برای مردم که با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند، رقم زیادی است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار