اقدام عجیب شهردار پاریس با معضل افزایش جمعیت موش‌ها

آن هیدالگو، شهردار پاریس، در برخوردی عجیب با معضل افزایش جمعیت موش‌ها در این شهر در نظر دارد کمیته‌ای تشکیل دهد تا بررسی کنند که چگونه شهروندان به جای تلاش برای نابود کردن موش‌ها در کنار این حیوانات موذی و عامل شیوع بیماری‌ همزیستی کنند.

اقدام عجیب شهردار پاریس با معضل افزایش جمعیت موش‌ها

به گزارش زنهار به نقل از ایسنا: آن هیدالگو، شهردار پاریس، در برخوردی عجیب با معضل افزایش جمعیت موش‌ها در این شهر در نظر دارد کمیته‌ای تشکیل دهد تا بررسی کنند که چگونه شهروندان به جای تلاش برای نابود کردن موش‌ها در کنار این حیوانات موذی و عامل شیوع بیماری‌ همزیستی کنند.

 «آن سویریس»، معاون بهداشت عمومی شهردار پاریس روز پنجشنبه در جلسه شورای این شهر گفت: با راهنمایی شهردار، تصمیم گرفتیم کمیته‌ای را در مورد مسئله زندگی مشترک با موش‌ها تشکیل دهیم.

با این حال، منتقدان می‌گویند این طرح به معنای ساده‌سازی معضل افزایش جمعیت این جوندگان در پاریس است. یکی از مقامات محلی در این باره در توییتر نوشت: پاریس شایسته بهتر از این‌هاست.

سیاست تازه اعلام شده نشان دهنده انحراف قابل توجهی از اقدامات قبلی است که در پاریس برای مقابله با شش میلیون موش موجود در این شهر اجرا شده بود. طرح کاهش تعداد موش‌ها در پایتخت فرانسه در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱.۸ میلیون دلار از بودجه را به خود اختصاص داد.

تصور می‌شود که مشکل افزایش تعداد موش‌ها با اعتراضات اخیر مرتبط با اصلاحات حقوق بازنشستگی در پاریس تشدید شده است زیرا این شهر شاهد عدم جمع‌آوری زباله‌ها در خیابان‌ها برای هفته‌ها بوده است.

پاریس مدت‌هاست که درگیر حیوانات موذی است. موش‌ها تا حد زیادی مسوول گسترش «طاعون خیارکی» بودند که جان نیمی از جمعیت این شهر را در قرن چهاردهم گرفت.

همچنین کلانشهر نیویورک در آمریکا نیز به جمعیت زیاد موش ها در آن مشهور است و حتی گفته می شود تعداد موش‌هایی که در بزرگترین کلانشهر آمریکا زندگی می کنند به اندازه انسان‌های ساکن آن است.

مسوولان حوزه بهداشت عمومی در نیویورک اغلب روش های جدیدی را برای مقابله با موش‌های خیابانی آزمایش می‌کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار