اگر امروز شنبه را تعطیل کنیم به زودی برای تعطیلی نمازجمعه هم تصمیم‌گیری خواهد شد!

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس با بیان اینکه تغییر تعطیلات کشور نباید بدون مصوبه مجلس و توجه به آئین و اعتقادات مردم باشد، گفت: اگر امروز شنبه را تعطیل کنیم به زودی برای تعطیلی یکشنبه و لغو تعطیلی جمعه و نمازجمعه نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

اگر امروز شنبه را تعطیل کنیم به زودی برای تعطیلی نمازجمعه هم تصمیم‌گیری خواهد شد!

به گزارش زنهار: نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس با بیان اینکه تغییر تعطیلات کشور نباید بدون مصوبه مجلس و توجه به آئین و اعتقادات مردم باشد، گفت: اگر امروز شنبه را تعطیل کنیم به زودی برای تعطیلی یکشنبه و لغو تعطیلی جمعه و نمازجمعه نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۱ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۶۷ قانون اساسی و تذکر ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: رئیس سازمان امور استخدامی اخیرا طی مصاحبه ای عنوان کرده که دولت اختیار دارد نسبت به تغییر تعطیلات اقدام کند.

وی همچنین در خصوص احتمال تعطیلی روز شنبه نیز مطالبی بیان کرده است و برای این موضوع نیز استدلال هایی دارد.

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: شاید تغییر تعطیلی روز شنبه به لحاظ اقتصادی و تجاری به نفع مان باشد اما نمی توانیم تعطیلات کشور را بدون مجوز مجلس و بدون توجه به آئین و اعتقاداتمان تغییر دهیم. یک و نیم میلیارد مسلمان در کشورهای دنیا وجود دارد لذا باید تلاش کنیم تعطیلات سایر کشورها را مشابه خود کنیم.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: اگر امروز شنبه را تعطیل و تعطیلی پنجشنبه را برداریم روزی برای تعطیلی یکشنبه و رفع تعطیلات جمعه و برگزاری نماز جمعه نیز نسخه خواهند پیچید از این رو تعطیلات باید مصوبه مجلس را داشته باشند.

وی با بیان اینکه مصاحبه های دیگر از رئیس سازمان استخدامی باعث بروز برخی مشکلات در شهرستان ها شده است، بیان کرد: موضوع تعطیلی روز پنجشنبه بسیار مهم و مسئله ای اعتقادی است لذا از رئیس مجلس می خواهم نظر خود را در این خصوص اعلام کرده و جلوی این کار را بگیرد.

منبع: ایلنا

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار