این 4 کودک 40 روز در جنگل گم شده بودند!

چهار کودک کلمبیایی که از ۴۰ روز پیش در جنگل ناپدید شده بودند روز جمعه در یک عملیات جستجو با بالگرد نجات یافتند. این کودکان سوار هواپیمایی کوچک بودند که ۴۰ روز پیش در جنگل‌های آمازون دچار سانحه هوایی شد.

این 4 کودک 40 روز در جنگل گم شده بودند!

به گزارش زنهار: چهار کودک کلمبیایی که از ۴۰ روز پیش در جنگل ناپدید شده بودند روز جمعه در یک عملیات جستجو با بالگرد نجات یافتند. این کودکان سوار هواپیمایی کوچک بودند که ۴۰ روز پیش در جنگل‌های آمازون دچار سانحه هوایی شد. این سانحه روز اول ماه مه رخ داد. هواپیمای سانحه دیده حامل هفت مسافر بود. سه مسافر هواپیما که بزرگسال بودند کشته شدند.

چهار کودک ۱۳، ۹، ۴ و یک ساله، چهل روز پس از سقوط یک فروند هواپیمای کوچک در کلمبیا و سرگردانی در جنگل‌های آمازون زنده پیدا شدند.

 رئیس جمهور کلمبیا با انتشار عکسی از سربازان و افراد بومی شرکت کننده در عملیات برای یافتن این کودکان (خواهر و برادر) در توییتر اعلام کرد چهار کودک که ۴۰ روز پیش در جنگل‌های کلمبیا گم شده بودند، زنده پیدا شدند.

فیدنسیو والنسیا، پدربزرگ این کودکان، به خبرگزاری فرانسه گفت بچه‌ها پیدا شده اند، اما من به یک پرواز یا هلیکوپتر نیاز دارم تا فورا آن‌ها را بیاورم. پدربزرگ در حالی که چندین تن از بستگان این کوچولو‌ها گریه می‌کردند، گفت آن‌ها توسط یک بومی آراراکوارا که از ابتدا به دنبال آن‌ها بود، پیدا شدند.

این کودکان که در اصل از گروه بومی بودند، از زمان سقوط هواپیمای سسنا ۲۰۶ در اول ماه مه که همراه با مادر، خلبان و یکی از بستگانشان در حال سفر بودند، به تنهایی در جنگل سرگردان بودند. هر سه بزرگسال جان باختند و اجساد آن‌ها توسط ارتش در محل سقوط هواپیما پیدا شد.

به گفته ارتش، امدادگران بچه‌ها را در حدود ۵ کیلومتری غرب محل سقوط هواپیما پیدا کردند. پترو به خبرنگاران گفت آن‌ها ضعیف هستند. بگذارید پزشکان آن‌ها را معاینه کنند.

عکس‌های منتشر شده ارتش نشان می‌دهد که بچه‌ها در میان پوشش گیاهی انبوه، روی پارچه‌های برزنتی نشسته اند و توسط سربازان و بومیان احاطه شده اند که به آن‌ها غذا و نوشیدنی می‌دهند. آن‌ها با شلوار و تی شرت‌های کثیف آستین بلند برای دو بزرگتر، پاهایشان را در بانداژ پیچیده اند. دو نفر دیگر در پتو‌های نجات قنداق شده اند.

کوچکترین آنها، کریستین، در آغوش یکی از نجات دهندگانش است. براساس اعلام مطبوعات کلمبیا، او در حالی که با خواهر و برادرش در جنگل سرگردان بود، یک ساله شد. چهار چهره جدی هستند، اما بسیار لاغر به نظر می‌رسند.

بیش از ۱۰۰ سرباز با همراهی سگ‌های زنده یاب و ده‌ها بومی از زمان کشف هواپیما در میان پوشش گیاهی متراکم به دنبال بچه‌ها بودند.

طبق گفته ارتش، امدادگران در مجموع، در بیش از یک ماه جستجو، نزدیک به ۲۶۵۶ کیلومتر را در این جنگل غیرقابل نفوذ، طی کرده اند.

در این محیط بسیار خطرناک که جگوارها، مار‌ها و دیگر شکارچیان در آن پرسه می‌زنند، به نظر می‌رسید شانس زنده ماندن کودکان روز به روز کاهش می‌یابد. انواع حشرات در آنجا بسیار خطرناک هستند و همچنین مسئله دسترسی حیاتی به آب آشامیدنی وجود دارد.

این منطقه همچنین منطقه نفوذ قوی برای مخالفان است، گروهی مسلح که اخیرا مذاکرات صلح با آن قطع شده است.

خبر ناپدید شدن بچه‌ها با فیلم‌ها و عکس‌هایی از عملیات جستجوی ارتش که با کشف بطری، قیچی، کفش، پوشک، میوه جویده شده، یا رد پای آن‌ها را دنبال می‌کرد، دنیا را فرا گرفته بود.

رئیس جمهور کلمبیا در بازگشت از کوبا و توافق شش ماهه با یک گروه چریکی تاکید کرد امروز یک روز جادویی بود که بدون شک ما را سرشار از شادی می‌کند.

منبع: صداوسیما

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار