خبر خوب به معلمان/ ۵۰ هزار معلم استخدام می‌شوند

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ادامه داد: تنها در سال ۱۴۰۰ تعداد پذیرفته شدگان دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در حدود ۲۶ هزار نفر است.

خبر خوب به معلمان/ ۵۰ هزار معلم استخدام می‌شوند

به گزارش زنهار؛ رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال جاری تعداد ۵۰ هزار نفر مجوز جذب از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ شده است که فرآیند اجرایی آن در حال انجام است.

ناصر سلیمانزاده در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با ارائه گزارش در خصوص سازماندهی نیروی انسانی اظهار کرد: درخصوص استخدام نیروی انسانی، در حدود ۵۵ هزار و ۴۹۷ از مشمولین قانون تعیین تکلیف بر اساس مجوزهای سازمان اداری و استخدامی، تبدیل وضعیت شدند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۳۳ هزار و ۵۴۸ نفر در قالب مجوزهای سوم و چهارم اجرای قانون تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سودآموزی به دانشگاه فرهنگیان، جذب و به‌کارگیری ۲۲ هزار و ۹۲۶ نفر از طریق ماده (۲۸) که در سال ۱۳۹۹ در آزمون استخدامی فراگیر پذیرفته شده‌اند، پذیرش تعداد ۲۶ هزار نفر به عنوان متعهد خدمت از طریق کنکور سراسری و معرفی به دانشگاه فرهنگیان (و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) و تخصیص کد پرسنلی به صورت متمرکز برای تمام همکاران ورودی ماده (۲۸) و متعهدین خدمت از دیگر اقدامات انجام شده در خصوص استخدام همکاران فرهنگی است.

سلیمانزاده با اشاره به آمار پذیرش متعهدین خدمت در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: در آزمون ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ جمعا به تعداد ۳۹ هزار و ۸۵۱ نفر وارد آموزش و پرورش شده و اشتغال به کار دارند و ورودی‌های ۱۳۹۶ هم به تعداد ۱۰ هزار و ۱۴۷ نفر از مهر سال جاری وارد آموزش و پرورش شده و مشغول به کار شدند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ادامه داد: تنها در سال ۱۴۰۰ تعداد پذیرفته شدگان دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در حدود ۲۶ هزار نفر است.

وی افزود: خوشبختانه تعداد مجوزهای جذب نیروی انسانی در سه سال اخیر به صورت قابل توجهی افزایش یافته است و در سال جاری نیز تعداد ۵۰ هزار نفر مجوز جذب از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ شده است که فرآیند اجرایی آن در حال انجام است.

سلیمانزاده درخصوص نیروهای بازنشسته بیان کرد: مشمولین بازنشستگی تا آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تعداد ۹۵ هزار نفر برآورد شده است که بر اساس اطلاعات پایان مهرماه در پایگاه پرسنلی تعداد بازنشستگان سال جاری ۵۹ هزار و ۳۵۷ نفر بوده است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری گفت: با عنایت به تبدیل وضعیت تعداد ۵۵ هزار و ۴۹۷ نفر از مشمولین قانون تعیین تکلیف، ۲۲ هزار و ۹۲۶ نفر جذب نیروی انسانی از طریق ماده (۲۸) و ۱۰ هزار و ۱۴۷ نفر متعهدین خدمت تعداد نیروهای انسانی رسمی، پیمانی و آزمایشی در مهرماه سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار