آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی

سخنگوی قوه قضائیه آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی را تشریح کرد.

آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی

به گزارش زنهار به نقل از فارس نوشت: سخنگوی قوه قضائیه آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی را تشریح کرد.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در بیست‌وششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه فرارسیدن رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی، مرد توحید وعدالت، حامی مستضعفین را خدمت ملت بزرگوار ایران و ملت‌های آزاده جهان تسلیت گفت.

وی اظهار کرد: امام خمینی مصداق تحقق وعده الهی مبنی بر نصرت به بر پایه کنندگان عدالت و حق بود. همچنین سالروز ۱۵ خردادماه که سرمنشا انقلاب اسلامی است را گرامی می‌داریم.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد رحلت امام (ره) بیان کرد: دشمن به دنبال کاهش امید و ایمان ملی است؛ از همین رو قوه قضائیه خود را موظف می داند با این هدف پلید دشمن مقابله نماند. این مهم در سایه وحدت مسؤولان تحقق یافتنی است. بی‌شک یکی از مسیرهای زدودن امید مردم به ویژه نسل جوان، تلاش دشمن برای نشان دادن ضعف‌ها و نادیده گرفتن تلاش حاکمیت برای برطرف سازی آن‌ها است.

ستایشی بیان کرد: امروز در داخل کشور میان مسئولان و آحاد جامعه جبهه واحدی شکل گرفته است تا جلوی دستیابی دشمن به اهداف خود را سد نمایند. از همین رو قوه قضائیه از راه مبارزه با فساد تخطی نخواهد کرد، تحقق عدالت اعم از عدالت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، جغرافیایی نسیم امید را به نسل جدید تسری داده و سعی دشمن را در این زمنیه ناکام بسازد. در این راه سخت دست یاری و مدد به سوی اصحاب رسانه و صاحبان فکر و اندیشه و قلم دراز کرده و از کمک آن ها بهره خواهیم برد.

اسدالله اسدی بی گناه بود

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به آزادی اسدالله اسدی بیان کرد: بازگشت قهرمانه اسدالله اسدی، دیپلمات ایران را به ملت ایران و خانواده محترمشان تبریک می گویم. این موفقیت علی‌رغم بدخواهی سیاه رویان به وقوع پیوست و نشان داد جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اتباع خود کوتاه نخواهد آمده، ما معتقد هستیم اسدالله اسدی و حمید نوری بی گناه هستند.

دروغگویی رسانه ها از وضعیت زندانیان

وی ادامه داد: روند برخورد جمهوری اسلامی با مجرمین و متهمان روندی صبورانه و منطبق قوانین بین المللی و با برخورد رفتارهای انسانی بوده است که این امر بر خلاف دروغ‌گویی رسانه است، این رسانه ها به دنبال شایعه پراکنی در خصوص نحوه بازداشت و سلامت زندانیان در داخل کشور ما برمی ایند.

نسبت به آزادی حمیدنوری امید داریم

ستایشی با اشاره با وضعیت حمید نوری در زندان سوئد اظهار کرد: انسانی نزدیک به هزار و ۳۰۰ روز در زندان انفرادی بدون دسترسی هر انسان نگهداری شود و صدایی از مدعیان حقوق بشر بلند نمی شود. داغ ننگ مهر سکوت بر این مدعیان پاک شدنی خواهد بود؟ امید داریم که این حق مظلوم گرفتنی است و به زودی آزادی حمید نوری و سایر زندانیان که از سرزمین‌شان دور هستند، فراهم شود.

آخرین وضعیت استخدام کارکنان شورای حل اختلاف

وی در خصوص وضعیت جذب کارکنان شورای حل اختلاف گفت: اصلاح ذات البین وظیفه ذاتی این نهاد است. لایحه ای در ارتباط با تثبیت این مجموعه ارزشی در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است و اکنون این لایحه به شورای نگهبان ارسال شده است‌.امیدواریم پس از ابلاغ و جلب تشریفات قانونی بتوانیم مجری خوبی برای مصوبات مجلس شورای اسلامی باشیم.

آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی گفت: اگر جلسه آتی این سوال مطرح می شد، پاسخ بهتری داده می شد. با این حال باید بگویم که این پرونده واجد اهمیت خاص است. محتویات این پرونده ۱۴ هزار صحفه و در مرحله دادسرا است. ۲۸ نفربه اتهام مشارکت در سرقت حدی و تخریب اموال دولتی و تسهیل مال نامشروع و پولشویی متهم هستند.

وی گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان به نرخ امروز از متهمان مسترد شده و تحویل مال باختگان شده است و حدود ۳۰۰ میلیارد در شرف بررسی و کارهای نهایی است. تلاش های شبانه روزی برای استرداد اموال مسروقه از ناحیه بزه دیدگان در حال انجام است و تمامی متهمان برای اخذ آخرین دفاع احضار شدند. بازپرس این پرونده در حال رسیدگی به این پرونده خاص است و انشالله در ایام آتی اخبار خوبی در این رابطه داریم که به زودی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار