سونامیِ سالمندان مبتلا به سرطان

متخصصان و پزشکان برجسته بین المللی هشدار داده اند که جهان باید فوراً برای «سونامیِ جهانی سالمندان مبتلا به سرطان» آماده شود.

سونامیِ سالمندان مبتلا به سرطان

به گزارش زنهار به نقل از ایسنا: به نقل از روزنامه گاردین، این متخصصان می گویند در غیر این صورت سیستم های مراقبت های بهداشتیِ کشورها در معرض خطر ناتوانی در پاسخگویی به این آمار رو به افزایش قرار خواهند گرفت.

تغییراتی جسمی و روانی که با افزایش سن به وجود می‌آید، می‌تواند حفظ سلامتی و تندرستی را برای افراد چالش‌برانگیزتر کند.

انجمن انکولوژی بالینی آمریکا (ASCO) در گزارشی اعلام کرد: با افزایش امید به زندگی و افزایش سریع جمعیت افراد مسن در دنیا، افزایش قریب الوقوع شمار بیماران مسن و سالمندِ مبتلا به سرطان به یک نگرانی جدی برای سلامت عمومی تبدیل شده است. کارشناسان همچنین افزودند که مراکز درمان سرطان باید برای مقابله با این بحران آماده شوند.

در نشست سالانه انجمن انکولوژی بالینی آمریکا در شیکاگو، یک متخصص در این باره گفت: با افزایش جمعیت سالمندان و افزایش میزان بروز این عارضه، آیا ما واقعا برای مقابله با این نیازها آماده ایم؟ من فکر می کنم در سطح جهانی، ما آماده نیستیم.

سن بالاتر یک عامل خطر شناخته شده برای ابتلا به سرطان است با این حال اهمیت گنجاندن ارزیابی‌های اختصاصی برای سالمندان در تشخیص، مراقبت و درمان این عارضه کمتر شناخته شده است.

این متخصص همچنین افزود: ما می دانیم که سرطان یک بیماری است که در بسیاری از موارد با افزایش سن مرتبط است و مکانیسم های بیولوژیکی متعددی نیز برای آن وجود دارد. آنچه اغلب فراموش می شود، این است که اهداف، خواسته ها، نیازها، ترجیحات و مسائل سالمندان بسیار متفاوت از دیگر بزرگسالان است.

بر اساس برآوردهای آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC)، در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۷ میلیون مورد جدید ابتلا به سرطان و ۹.۵ میلیون مرگ ناشی از این عارضه در سراسر جهان گزارش شده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار