تولید بیش از ۴۰۰ میلیون تن پلاستیک درسال

هر ساله «روز جهانی محیط زیست» در تاریخ پنج ژوئن گرامی داشته می شود. طبق گزارش سازمان ملل، سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون تن پلاستیک در سراسر جهان تولید می‌شود که نیمی از آن فقط برای یک بار استفاده طراحی شده است.

تولید بیش از ۴۰۰ میلیون تن پلاستیک درسال

 به گزارش زنهار به نقل از رکنا ، زمینی که روی آن زندگی می‌کنیم را می‌توان همچون بستری امن و سخاوتمند دانست که حیات را در این سیاره سالم نگه داشته است و نقش مهمی در حفظ سلامت تمام موجودات زنده ایفا می‌کند همچنین غذا، سرپناه و هوا برای موجودات زنده فراهم و تمام نیازهای انسان را برآورده می‌کند. به همین ترتیب محیط زیست تعادل اکولوژیک روی زمین را نیز حفظ می کند.

روز جهانی محیط زیست یکی از بزرگترین رویدادهای سالانه است که توسط سازمان ملل متحد (UN) برای ایجاد آگاهی در مورد اهمیت طبیعت و فضای سبز گرامی داشته می شود.

مجمع سازمان ملل متحد روز جهانی محیط زیست را برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ میلادی تعیین کرد و در سال ۱۹۷۴ میلادی این روز با شعار «تنها یک زمین» گرامی داشته شد. امسال (۲۰۲۳) نیز این روز با شعار «بازیابی اکوسیستم» و با موضوع «راه حل‌هایی برای آلودگی پلاستیکی » گرامی داشته می‌شود.

طبق گزارش سازمان ملل، سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون تن پلاستیک در سراسر جهان تولید می‌شود که نیمی از آن فقط برای یک بار استفاده طراحی شده است.    

روز جهانی محیط زیست فرصتی است تا به این فکر کنیم که چگونه بخشی از طبیعت و چقدر برای بقا به آن وابسته هستیم.

دیدگاه شما
پربازدیدترین اخبار