فوری/ راهکار جوانی کشف شد

بسیاری از مردم جهان با مشکل اضافه وزن و چاقی دست و پنجه نرم کرده و از رژیم های غذایی مختلف گرفته تا داروهای چاقی و مکمل ها را مورد استفاده قرار می دهند. در حالی که بسیاری از مردم می دانند که پرخوری نکردن برای جلوگیری از افزایش وزن مفید است، اما مطالعات جدید نشان می دهد: کم خوری و عدم افراط در غذا خوردن کلید جوان ماندن سلول ها محسوب می شود.

فوری/ راهکار جوانی کشف شد

به گزارش زنهار؛ تحقیقات جدید محققان دانشگاه میشیگان نشان می دهد: تنها احساس گرسنگی می ‌تواند پیری سالم را افزایش دهد.پیش از این، تحقیقات نشان داده بود که حتی فقط طعم و بوی غذا می تواند مزایای محدود کردن رژیم غذایی را معکوس کند، حتی اگر واقعاً غذا را نخورید. دکتر کریستی ویور پلچر ، محقق اصلی این تیم مطالعاتی به بررسی این موضوع پرداخت که آیا فعالیت مغزی که انگیزه جستجوی غذا را تحریک می‌ کند، می ‌تواند کلید زندگی طولانی ‌تر باشد یا خیر.

وی در این رابطه می ‌گوید: ما اثرات طولانی ‌مدت محدودیت‌ های رژیم غذایی را مورد بررسی قرار داده و تاثیر آن را بر فرایند پیری سلول ها مطالعه کردیم.

مطالعات جدید نشان می دهد: کم خوری و عدم افراط در غذا خوردن کلید جوان ماندن سلول ها محسوب می شود.

گفتنی است محققان این تیم پژوهشی به روش های مختلف گرسنگی را در مگس ها القا کردند. آنها ابتدا مقدار آمینو اسیدهای شاخه دار BCAA را در یک میان وعده آزمایشی تغییر دادند و سپس به مگس ها اجازه دادند آزادانه از یک ظرف مواد غذایی حاوی مخمر یا شکر تغذیه کنند.

بررسی ها نشان داد: مگس هایی که میان ‌وعده ‌ای با آمینو اسیدهای شاخه دار پایین می‌خورند، مخمر بیشتری نسبت به شکر مصرف می ‌کنند. علاوه بر این، مگس هایی که در طول زندگی خود رژیم غذایی حاوی آمینو اسیدهای شاخه دار کمتری مصرف کردند، نسبت به کسانی که رژیم غذایی با آمینو اسیدهای شاخه دار بالا داشتند، بیشتر عمر کردند.

پژوهشگران سپس از یک تکنیک منحصر به فرد به نام اپتوژنتیک برای بررسی گرسنگی جدا از ترکیب رژیم غذایی با فعال کردن نورون های مرتبط با گرسنگی و با استفاده از قرار گرفتن در معرض نور قرمز استفاده کردند. بررسی ها نشان داد:مگس هایی که در معرض نور بودند دو برابر بیشتر از آنهایی که در معرض نور نبودند، غذا خورده و به طور قابل توجهی بیشتر عمر کردند.

دکتر ویور در این رابطه توضیح می دهد: ما فکر می کنیم طی آزمایش های خود نوعی گرسنگی سیری ناپذیر در مگس ها ایجاد کرده ایم و با انجام این کار، مگس ها عمر طولانی تری داشتند.

از آنجایی که دانشمندان این مطالعه را با مگس‌ ها انجام دادند، هنوز مشخص نیست که تاثیر آن در انسان به چه صورت خواهد بود، اما دلایلی وجود دارد که بر اساس آن می توان انتظار داشت مکانیسم ‌های کشف ‌شده احتمالاً گرسنگی را در گونه‌ های دیگر تعدیل کند. شرح کامل این مطالعات در آخرین شماره مجله تخصصی Science منتشر شده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار