این غذاها برای زنان باردار از نان شب واجب تر است/ گل سرخ در اولویت!

متخصص طب سنتی با اشاره به به اهمیت جلوگیری از ضعف در دوران بارداری، به زنان بار دار توصیه کرد:انجیر خیسانده، شیر بادام، دمنوش گل سرخ و نعنا و نبات را به برنامه غذایی خود اضافه کنند.

این غذاها برای زنان باردار از نان شب واجب تر است/ گل سرخ در اولویت!

به گزارش زنهار؛  غلامرضا کردافشاری، متخصص طب سنتی در استودیوی شبکه دو، درباره مصرف عرق کاسنی در دوره بارداری، گفت گفت: اگر در دوران بارداری مزاج مادر خیلی سرد نباشد و معده مشکلی نداشته باشد، مصرف عرق کاسنی برای وی موردی نداشته و می‌تواند صبح‌ها به صورت ناشتا آن را مصرف کند. در کنار آن دمنوش سیب و به و گل سرخ برای بهبود شرایط جنین نیز بسیار مفید است.

وی در مورد ضعف بدن در دوران بارداری، گفت: توصیه من به عزیزان این است که انجیر خیسانده، شیر بادام، دمنوش گل سرخ و نعنا و نبات را به برنامه غذایی خود اضافه کنند.

این متخصص طب سنتی افزود:همه این موارد در قوت بخشی و جلوگیری از ضعف موثر هستند. همچنین استفاده از عصاره استخوان راسته در غذا‌ها و شیره انگور نیز می‌توانند مفید باشند.

کردافشاری در مورد تنگی کانال گردن و آرتروز، اظهار کرد: معمولا برای درمان افرادی که این مشکلات را دارند، ما مزاج فرد را بررسی کرده و از مسهل‌کننده‌های مربوطه استفاده می‌کنیم. در کنار آن ماساژ‌های موضعی نیز می‌تواند مفید باشد. در هر صورت بهتر است که فرد با مراجعه به پزشک و تحت نظر یک متخصص روند درمان خود را طی کند.

این متخصص طب سنتی اظهار کرد: هلیکوباکتری یک باسیل میله‌ای است که در دو طرف آن تاجک وجود دارد. این میکروب در معده همه افراد وجود دارد، اما زمانی که فعال می‌شود دور آن را رطوبتی می‌گیرد که ما در طب سنتی اصطلاحا می‌گوییم، ایجاد بلغم می‌کند.

وی گفت: بلغم انواع متفاوتی دارد. در طب سنتی ما نوع بلغم را تشخیص می‌دهیم و بر این اساس رطوبت ایجاد شده به سبب میکروب را اصلاح می‌کنیم. البته باید این را در نظر داشت که همواره اولین قدم در رابطه با پیشگری از میکروب معده، پرهیز غذایی است.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار