سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور و بارش باران در اغلب استان‌ها،وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها و افزایش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما از پنجشنبه (۲۱ اردیبهشت ماه)در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خبر داد.

سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

به گزارش زنهار؛ صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۹ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به‌تدریج در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی، چهار محال و بختیاری، خوزستان، غرب اصفهان، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان و سواحل غربی دریای خزر بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد ریزش تگرگ همچنین در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قم و کهگیلویه و بویراحمد رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: چهارشنبه (۲۰ اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، مرکز و شمال شرق کشور و پنجشنبه (۲۱ اردیبهشت) در شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب، ارتفاعات البرز و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه و شنبه (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت) نیز در برخی مناطق شمال غرب، غرب و سواحل غربی دریای خزر افزایش ابر گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.  

وی ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب، جنوب غرب، شرق، شمال شرق و مرکز ، پنجشنبه و جمعه در شرق و شمال شرق و شنبه در شمال غرب و غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.  

ضیاییان در ادامه گفت: چهارشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش نسبی دما و پنجشنبه در این نواحی افزایش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما رخ می دهد. 

وی افزود: امروز دریای خزر، سه‌شنبه و چهارشنبه مرکز و شمال خلیج فارس، پنج شنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و جمعه مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهند بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۰ اردیبهشت) قسمتی ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و روز  پنجشنبه (۲۱ اردیبهشت) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) اهواز با دمای ۳۹ و ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۱ و ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار