رگبار باران و خیزش گرد و خاک در این استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار پراکنده در نقاط مختلف کشور و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.

رگبار باران و خیزش گرد و خاک در این استان‌ها

به گزارش زنهار؛ صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد:  براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۹ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، جنوب شرق، شرق، شمال شرق و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، رگبار و رعدوبرق و در برخی مناطق واقع در غرب و مرکز استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: یکشنبه و دوشنبه (۱۰و ۱۱ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، شرق و جنوب شرق سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران گاهی رعد و برق انتظار می‌رود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، شرق و استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد. 

وی افزود: امروز در برخی مناطق شمال غرب و نوار مرزی غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.  

ضیاییان‌ در ادامه گفت: یکشنبه در شمال غرب، غرب و جنوب تهران، دوشنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی و سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال شرق، شرق و برخی مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در بعضی ساعات وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. 

وی افزود: امروز شمال و غرب خلیج فارس، دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان و سه‌شنبه خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۰ اردیبهشت ) کمی ابری و در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و روز  دوشنبه ( ۱۱ اردیبهشت) کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ اردیبهشت) اهواز با دمای ۳۹ و ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و امروز شهر کرد و زنجان با دمای ۴ و فردا شهر کرد با دمای ۴  درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند. 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار