شروع بارش باران شدید در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف کشور طی امروز (۱۳ آبان ماه) خبر داد.

شروع بارش باران شدید در نقاط مختلف کشور

به گزارش زنهار؛ صادق ضیاییان گفت: امروز (۱۳ آبان ماه) در کل نوار شمالی و مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز و شرق کشور همچنین در شمال بوشهر و فارس رگبار باران گاهی وزش باد شدید و رعد و برق رخ می دهد که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف خواهد بود.

او در ادامه گفت: جمعه (۱۴ آبان ماه) بارش در شمال غرب و شمال شرق تضعیف شده است و در مناطق ساحلی خزر، شرق زنجان، قزوین، البرز، تهران، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، غرب یزد، کرمان و هرمزگان بارش پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اضافه کرد: شنبه (۱۵ آبان ماه) در سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق این وضعیت تداوم دارد. یکشنبه (۱۶ آبان ماه) نیز بارش در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش می‌یابد و فقط در جنوب اصفهان، شرق لرستان، شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان دوشنبه (۱۷ آبان ماه) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد پدیده غالب است و فقط در مناطقی از جنوب اصفهان، شمال فارس، غرب یزد، نیمه شمالی کرمان و خراسان جنوبی بارش پراکنده رخ می دهد.

وی اضافه کرد: امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ آبان ماه) در شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از اصفهان و سمنان وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود همچنین دریای خزر در روزهای پنجشنبه و جمعه مواج خواهد بود.

به گفته ضیاییان از پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ آبان ماه) در غالب مناطق کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به شکل برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا و پس فردا ( ۱۴ و ۱۵ آبان) ابری همراه با مه رقیق و بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا فردا حداقل ۱۱ و حداکثر ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود و طی ‌شنبه حداقل دما ۸ و حداکثر ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴آبان ماه) اهواز و بندرعباس با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با دمای ۱۳ و ۱۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار