یک ترکیب گیاهی فوق العاده برای درمان سرفه های خشک

در این مطلب با راه های درمان سرفه های خشک آشنا خواهید شد.

یک ترکیب گیاهی فوق العاده برای درمان سرفه های خشک

به گزارش زنهار؛ درمان خانگی و گیاهی سرفه به روش سنتی در مقاله زیر مطرح شده است. که این روش ها بسیار معجزه گر می باشد. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

درمان سرفه های خشک

 ترکیب سرشاخه‌های نعناع فلفلی با ریشه شیرین بیان برای رفع سرفه‌های خشک و ترشح‌دار موثر است. مواد موثره این ترکیب شامل منتول، منتون، گلی سریزین و گلی سیرینیک است.

 اسانس نعناع فلفلی که حاوی منتول است به عنوان یک بی‌حس کننده موضعی برای کاهش تحریکات بسیار موثر بوده و دارای اثر آنتی سپتیکی خفیف است که به عنوان خلط آور تحریکی استفاده می‌شود. همچنین منتول موجود در اسانس نعناع در فعالیت گیرنده‌های سرمای موجود در حنجره که در رفلکس سرفه نقش دارند تاثیر می‌گذارد که همه آنها سبب می‌شود نعناع با چهار مکانیزم اثر آنتی سپتیکی، بی حسی موضعی، اثر برگیرنده سرمای موجود در حنجره، مهار تنفسی از طریق تحریک گیرنده‌های سرما علیه سرماخوردگی اقدام کنند.

ترکیب گیاهی فوق العاده برای سرفه

مشتقات شیرین بیان دارای اثر ضد سرفه مرکزی مشابه کدئین هستند و به عنوان خلط آور عمل می‌کند. این گیاه همچنین دارای یک اثر ضد ویروسی و تحریک کننده سیستم ایمنی بدن است.  در این راستا از ترکیب این دو گیاه قرص گیاهی با نام ماسومنت ساخته شده که علاوه بر خواص فوق دارای خاصیت‌های کاهش حساسیت خارش گلو، خوشبو و ضد عفونی کننده دهان نیز است. البته استفاده از گیاهان داوریی مانند آویشن بومی، آویشن شیرازی، آویشن زراعی، رازیانه، مرزه، انیسون ستاره‌ای ختمی، آقطی، سرخاگل دارای خاصیت ضد سرماخوردگی هستند و در درمان این بیماری موثر است.

عوامل مختلفی باعث ایجاد سرفه می‌شوند، بنابراین بهتر است نوع سرفه خود را تشخیص داده تا بتوانید بهترین درمان را برای آن انتخاب کنید.

سرفه‌های خشک و خارشی عموما به علت تحریک یا خشک شدن گلو ایجاد می‌شوند، بنابراین هر چیزی که گلو را تسکین دهد، مفید می‌باشد. همچنین این نوع سرفه‌ها می‌توانند ناشی از عوامل خارجی مانند آلرژی، دود، گرد و غبار و یا مشکلاتی مانند آسم باشند. سرفه‌های خلط دار به علت ترشحات اضافی ایجاد می‌شوند، بنابراین هر چیزی که باعث کاهش و تقلیل این ترشحات شود، می‌تواند مفید باشد. این نوع سرفه‌ها اغلب با سرماخوردگی، آنفولانزا و دیگر عفونت‌های تنفسی همراه می‌باشند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار