ورود سامانه بارشی جدید به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها خبر داد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

به گزارش زنهار؛ صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور در روزهای جاری اظهار کرد: روزهای سه‌شنبه(۲۹ فروردین) تا جمعه (اول اردیبهشت) در شمال هرمزگان، شرق فارس و نیمه‌جنوبی استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان رشد ابر، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.  

وی افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۲۹ و ۳۰ فروردین) در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد. از روز جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و طی روزهای جمعه و شنبه (۱ و ۲ اردیبهشت) در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت خواهد شد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی نقاط شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل افزایش سرعت وزش باد باعث خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا می‌شود.  

وی درباره شرایط دمایی کشور نیز اظهار کرد: از سه‌شنبه تا جمعه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان در ادامه گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج است. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۳۰ فروردین ) کمی‌ابری تا نیمه‌ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و روز  پنجشنبه ( ۳۱ فروردین) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ فروردین) اهواز با بیشینه دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان کشور و طی امروز اردبیل با کمینه دمای یک درجه سانتیگراد و فردا شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌ها هستند. 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار