راه‌ های اثبات خیانت زن به شوهر را بشناسید

راه‌ های اثبات خیانت زن را مردان باید از آن آگاه باشند.

راه‌ های اثبات خیانت زن به شوهر را بشناسید

به گزارش زنهار، راه‌ های اثبات خیانت زن را مردان باید از آن آگاه باشند. زن یا مرد با آگاهی از راه‌های اثبات خیانت مرد یا راه‌های اثبات خیانت زن، می‌توانند خیانت را ثابت کرده تا بازپرس پرونده طبق قانون با فرد خیانت کار برخورد کنند.

راه‌ های اثبات خیانت زن

    یکی از راه‌ های اثبات خیانت زن اقرار گرفتن از او در حضور قاضی پرونده و شهادت شاهدان است. قاضی پرونده نیز طبق قانون، مجازات زن خیانت کار را مشخص می‌کند.

    اگر در خیانت زن، زنا اتفاق افتاده باشد، برای اثبات آن علاوه بر اقرار فرد خیانت کار، شهادت ۴ مرد (بالغ، عاقل، با ایمان و عادل) یا شهادت ۳ مرد و ۲ زن عادل نیز الزامی است.

    ارائه عکس، فیلم و پیامک‌ از خیانت زن نیز یکی از راه‌ های اثبات خیانت زن است اما تنها با استناد به این موارد، جرم خیانت زن اثبات نمی‌شود. برای اجرای حکم خیانت همسر، نیاز به دریافت دستور قاضی برای گرفتن پرینت مکالمات و پیامک‌های فرد خیانت کار است.

    یکی دیگر از راه‌ های اثبات خیانت زن علم قاضی است. قاضی با توجه به اقرار فرد خیانت کار، اظهارات شهود و انجام تحقیقات در حوزه پرونده، نسبت به جرم زن اطمینان حاصل می‌کند.

طلاق زن خیانت کار

امروزه یکی از دلایل اصلی طلاق، خیانت زن یا مرد به طرف مقابل است. اگر در رابطه ای زن خیانت کند و درخواست طلاق از طرف مرد باشد، مرد باید خیانت زن را اثبات کند.

به این صورت که مدارک و شواهد لازم برای اثبات جرم خیانت زن را به دادگاه خانواده ارائه دهد تا قاضی با درخواست طلاق او، به علت خیانت همسر موافقت کند.

طبق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، از آنجایی که حق طلاق با مرد است، اگر در رابطه ای زن به شوهر خود خیانت کند و رابطه نامشروع داشته باشد، در صورتی شوهر می‌تواند درخواست طلاق به دلیل خیانت زن را بدهد که مرد برای اثبات خیانت زن دلایل و مدارک کافی داشته باشد تا بتواند جرم خیانت زن را ثابت کند.

مهریه زن خیانت کار

مهریه در ابتدای ازدواج به واسطه عقد نکاح به زن تعلق می‌گیرد و زن در هر زمانی حق مطالبه مهریه خود را دارد و مرد ملزم به پرداخت آن است. بنابراین حتی در ازدواجی که زن به شوهر خود خیانت کرده، زن حق دریافت مهریه را دارد./ منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار