خودکشی زن جوان به دلیل انتشار عکس‌های زننده‌اش+جزئیات

شرکت اکتیویژن بلیزارد با پیامدهای جدی ناشی از اتهامات سوء رفتار جنسی برخی کارکنان شرکت روبرو است و همین مساله عامل یک شکایت جدید از آن است.

خودکشی زن جوان به دلیل انتشار عکس‌های زننده‌اش+جزئیات

به گزارش زنهار ؛ اکتیویژن بلیزارد با یک شکایت ناشی از مرگ از سوی خانواده کری موینیهان مواجه است. این زن در آوریل ۲۰۱۷ بر اثر  خودکشی  جان خود را از دست داد. خانواده ادعا می‌کنند که آزار جنسی در این شرکت سازنده بازی‌های ویدئویی "عامل مهمی" است که در خودکشی او نقش داشته است.

طبق این دادخواست، همکاران مرد این زن در شرکت اکتیویژن عکسی زننده از مونیهان را که در جشن تعطیلات سال نو گرفته شده بود، قبل از مرگ او به اشتراک گذاشتند و این مساله موجب آزردگی شدید این زن و تصمیم وی برای خودکشی بوده است.

خانواده این زن مدعی هستند که گرگ رستیتوتو رئیس خانم مونیهان، به پلیس گزارش دروغ داده و سعی کرده شواهد مربوط به  رابطه جنسی  با قربانی را نیز پنهان کند. بر اساس گزارش پلیس که در دادخواست درج شده، او شب قبل از مرگ مونیهان از کارمندانی که در کنار او حضور داشتند "پرس و جوهای غیرمعمول" انجام داده است.وی یک ماه پس از خودکشی این زن شرکت امتیویژن را ترک کرده است.

طبق گزارش‌ها، اکتیویژن در آن زمان با پلیس همکاری نداشته و از تحویل لپ‌تاپ‌های این دو نفر برای بررسی خودداری کرده و جلوی دسترسی به تلفن رستیتوتو را هم گرفته استیکی از سخنگویان اکتیویژن بلیزارد گفت که این شرکت از مرگ مونیهان "عمیقاً متأسف بوده" و از طریق مجاری قانونی به این شکایت پاسخ خواهد داد، اما فعلاً برای حفظ احترام "هیچ اظهارنظر دیگری" ندارد.

به دنبال افشای آزارهای غیراخلاقی کارکنان زن و فشارهای حقوقی و رسانه‌ای، اکتیویژن بلیزارد اقدامات متعددی را انجام داده و از جولای ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲، ۳۷ کارمند را اخراج و ۴۴ نفر دیگر را تنبیه کرد. مایک یابارا، رئیس بلیزارد نیز قول داده است که با اصلاح فرهنگ شرکت، اعتماد کارکنان را بازگرداند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار