راه‌های طبیعی دیر ارضا شدن در مردان

انزال زودرس از مشکلات شایع جنسی مردان است که باعث عدم رضایت شریک جنسی می شود. اما روش های طبیعی وجود دارد که برای جلوگیری از زود انزالی بسیار موثر هستند.

راه‌های طبیعی دیر ارضا شدن در مردان

به گزارش زنهار؛ انزال زودرس ازمشکلات شایع جنسی مردان است که تاثیرات عمیقی بر زندگی زناشویی افراد دارد، هرچه رابطه جنسی زوجین با کیفیت بیشتر و لذت بیشتری همراه باشد، نشاط و روحیه افراد در زندگی روزمره نیز بالا می رود. از این رو رابطه جنسی نباید کوتاه و فقط در حد رفع نیاز غریزی صورت گیرد.

طولانی و مسرت بخش بودن نزدیکی از نشانه های رضایت جنسی است بنابراین همانطور که در ادامه این بخش از سلامت جنسی نمناک خواهیم گفت آقایان باید توانایی کنترل انزال را داشته باشند تا مدت زمان بیشتری را بتوانند در رابطه بگذرانند.

چگونه دیر ارضا شویم؟

زنان معمولا دیرتر از مردان ارضا می شوند و عدم آگاهی زوجین از چگونگی ایجاد تطابق، زمان طولانی ارضا شدن زوجه و زمان کوتاه تر زوج، باعث نمود بیشتر و عذاب آورتر این مشکل می شود. در حالی که می توان با یک آموزش درست در این زمینه می توان از احساس نارضایتی زوجین جلوگیری کرد.

معمولا بیشتر افرادی که انزال زود رس دارند به علت های متفاوت از رفتن به پزشک سر باز می زنند اما اگر بیماری زودانزالی درمان نشود، فرد می تواند به مرحله دیر ارضا شدن برسد. در ادامه سعی داریم به روش هایی اشاره کنیم که با استفاده از آنها مشکل انزال زودرس درمان شده و فرد بتواند به صورت طبیعی یک رابطه جنسی سالم و طولانی و لذت بخش را تجربه کند.

برای رفع این مشکل تکنیک هایی از سوی متخصصان پیشنهاد می شود که به شرح زیر است:

squeeze technique تکنیک فشردن

برای افزایش زمان نزدیکی و کنترل انزال زودرس روشی موثر توسط مسترز و جانسون در دهه ی 60 میلادی ارائه شد که در آن فرد زمان نزدیک شدن به ارگاسم باید با انگشتهای نشانه و شصت حلقه ای به دور آلت درست کند و به آن فشار آورد تا زمانی که تحریک جنسی او به پایان رسد.

این کار باید سه مرتبه تکرار گردد و در مرتبه سوم انزال صورت پذیرد. تکنیک فشردن باعث رهایی از زود انزالی می شود و با تکرار این روش 1 تا 2 مرتبه در هفته می توانید توانایی کنترل انزال را به دست آورید و از لذت جنسی بیشتری برخوردار شوید.

روش موثر start & stop (شروع و توقف)

روش start & stop از موثرترین روش ها برای درمان زود ارضایی در مردان است. در این تکنیک شما باید قبل از رسیدن به ارگاسم، از رابطه جنسی دست بکشید و مدت زمان کوتاهی هیچ کار تحریک کننده ای انجام ندهید و سپس دوباره به فعالیت جنسی بپردازید.

افرادی که به زود انزالی دچار هستند باید این روش را در نوبت و اوقات مختلف انجام دهند تا در هر نزدیکی توانایی بیشتری در کنترل انزال به دست آورند و یا به عبارتی زمان هر نزدیکی بالاتر رود. این کار سبب می شود به مرور زمان شما توانایی کنترل انزال را به دست آورید و از لذت جنسی بیشتری برخوردار شوید.

معاشقه و عشقبازی

پیش نوازی های قبل از نزدیکی نه تنها لذت رابطه جنسی تان را بیشتر می کند بلکه طول و مدت آن را هم افزایش می دهد. بنابراین بهتر است برای دیر انزال شدن تنها تمرکزتان را روی ارضا شدن و انزال قرار ندهید و به عشقبازی و معاشقه بپردازید و دریابید شریک جنسی تان از چه چیزهایی لذت می برد، به خواسته های او توجه کنید.

 ورزش

تقویت ماهیچه های بالا برنده مقعد که خود از عضلات شرمگاهی دنبالچه ای، شرمگاهی راست روده ای و تهی گاهی دنبالچه ای تشکیل شده است، در درمان زود انزالی مردان تاثیر زیادی دارد.بنابراین افراد دچار زودانزالی بهتر است حرکات ورزشی متمرکز بر عضلات تحتانی شکم را انجام دهند.

تمرین کیگل

برای به تأخیر انداختن ارگاسم تمرین کیگل مفید است. این تمرین به ایجاد عضلات در کف لگن کمک می کند و سبب می شود که کنترل بهتری روی انزال تان داشته باشید. تمرین کیگیل را برای به تاخیر انداختن ارگاسم نزدیک زمان انزال انجام دهید. انجام دادن یک دوره ی 12 هفته ای تمرینات کف لگن به مردان دچار انزال زودرس کمک می کند در به انزال رسیدن تاخیر ایجاد گردد.

افزایش تعداد رابطه جنسی

برای جلوگیری از زود انزالی با همسرتان بیشتر رابطه جنسی برقرار نمایید. هر چقدر تعداد رابطه بیشتر باشد احتمال زودانزالی کمتر می شود.

کاهش استرس و اضطراب

از شایع ترین مشکلاتی که در رابطه های جنسی تاثیر فراوان دارد اضطراب، هیجان و استرس های روانی است. این مشکلات سبب می شوند که فرد درزمان نزدیکی تمرکز کافی روی رابطه جنسی نداشته باشد و در نتیجه نتواند انزال خود را کنترل کند و یک رابطه بی کیفیت بدون رضایت زوجین داشته باشند. بنابراین افراد دارای انزال زودرس باید تمرینات کاهش دهنده هیجانات و حفظ آرامش را انجام دهند. 

پماد بی حسی موضعی

برای جلوگیری از زود انزالی استفاده از پماد بی حسی موضعی مثل لیدوکایین کمک کننده است اما قبل از دخول برای جلوگیری از بی حسی واژن باید آلت شسته شود و حتما با یک پزشک در این مورد مشورت کنید.

استفاده از کاندوم

کاندوم در بیشتر مردان میزان تحریک را کاهش داده و از این طریق زمان انزال را افزایش می دهد بنابراین مردان دچار زود انزالی در رابطه جنسی باید از کاندوم استفاده کنند.

درمان مشکلات روانی

از دیگر مشکلات روانی که موجب انزال زودرس می گردد، ترس از بروز اختلال نعوظ است. ترس از اختلال نعوذ سبب زود انزالی می شود.

پوزیشن مناسب برای جلوگیری از زود انزالی

برای جلوگیری از زودانزالی روشهایی که در آن شریک جنسی مرد بالا قرار بگیرد، کمک کننده است.

درمان دارویی زود انزالی

برای درمان زود انزالی مصرف برخی داروها کمک کننده است. داروهایی مثل پاروکسیتین ،سرترالین ،داپوکسیتین برای درمان زود انزالی مفید است، اثرات این داروها از 2 تا 3 هفته بعد ظاهر می شود. قطع این داروها بتدریج باید انجام شود تا عوارض سوء متوجه شخص نشود.

استفاده از داروهای افزاینده نعوظ مثل ویاگرا یا تادانافیل  روی زودانزالی تاثیر ندارند و فقط باعث بهبود نعوظ میشوند .ترامادول و از مشتقات آن وگادول برای جلوگیری از زودانزالی مفید هستند. این داروها از جمله مواد مخدر میباشد که اثرات مخرب شدید دارند و وابستگی ایجاد می کنند و در دراز مدت نعوظ و توان جنسی از بین می برند.

تزریق بوتاکس

برای درمان زودانزالی می توان از بوتاکس استفاده کرد که با دوز 150 -200 واحد و در نواحی بخصوص از آلت تناسلی توسط فوق تخصص اورولوژی تزریق می شود. تزریق بوتاکس نیاز به تزریق مجدد شش ماه بعد است و هیچ اثر سوئی در توان جنسی فرد ایجاد نمی کند.

درمان زود انزالی با مصرف نکردن برخی داروها

مصرف برخی داروهای اعصاب نیز می تواند سبب بروز انزال زودرس شود پس بهتر است با پزشک صحبت کنید تا داروهایتان را تعویض نماید. شما می توانید با این تکنیک ها آستانه انزال را در خودتان بالاتر ببرید و انزال را کنترل کنید و مدت رابطه جنسی خود را بالا ببرید تا شریک جنسیتان از شما راضی باشد.

مواد غذایی موثر در درمان زودانزالی

زنجبیل به دلیل داشتن طبع گرمی و خواص فوق العاده در کنترل ناتوانی های جنسی به خصوص زود انزالی مفید است.

خرما به رفع مشکلات مختلف و درمان زود انزالی کمک می کند.

هندوانه می تواند عروق خونی را آرام کندو زود انزالی را درمان کند.

دارچین می تواند اشتها را تحریک کند، گرفتگی های قاعدگی را درمان کند، و به درمان زودانزالی کمک کند.

شکلات تلخ، باعث تولید هورمون و آزادی اندورفین در بدن می شود و می تواند بسیاری از مشکلات انزال را درمان کند و جریان خون را به آلت تناسلی افزایش دهد.

گردو می تواند اختلال نعوظ، انزال زودرس و ناتوانی جنسی را درمان کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار