رابطه جنسی برای این افراد ممنوع

رابطه زناشویی برای برخی افراد که مشکلات و بیماری های خاصی دارند خطرناک و مضر است. بنابراین این افراد باید با احتیاط و توصیه های پزشک رابطه جنسی داشته باشند.

رابطه جنسی برای این افراد ممنوع

به گزارش زنهار؛ رابطه جنسی به حفظ کیفیت زندگی و سلامت روان و حفظ صمیمیت زوج کمک می کند و از لحاظ بیولوژیک نیز سبب کارکرد و سلامت اندام های تناسلی در هر دو جنس می شود اما در این میان همسرانی وجود دارند که رابطه جنسی برای آنها خطرناک است.

رابطه جنسی برای برخی از بیماران مشکلاتی را در پی دارد و این بیماران باید با احتیاط و با نظر پزشک رابطه جنسی داشته باشند در این مورد بسیار احتیاط کنند. در این بخش از سلامت جنسی نمناک به شما می گوییم رابطه جنسی برای کدام یک از افراد مضر است و ممنوعیت دارد.

افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر:

افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر باید با نظر پزشک و با احتیاط رابطه جنسی برقرار نمایند زیرا هنگام مقاربت عملکرد قلب افزایش یافته بنابراین افزایش کار قلب، باعث سکته قلبی در بیمار خواهد شد. افرادی که 6 ماه قبل سکته قلبی نموده اند و تنگی عروق در آنها وجود دارد، باید با پزشک خود درباره برقراری رابطه زناشویی مشورت کنند.

برخی از بیماران باید فعالیت جنسی خود را تا زمانی که این روابط برای آنها ایمن و بی خطر تشخیص داده نشده، به تاخیر بیندازند. برخی دیگر نیز باید نوع فعالیت جنسی تا زمانی که به وضعیت پایدار و ثابت نرسیده اند، تغییر دهند.

بیماران مبتلا به بیماری های قلبی- عروقی شدید که هنگام فعالیت سبک و یا حتی استراحت نیز علایم بیماری را بروز می دهند، باید تا زمانی که درمان مناسب برای آنها انجام نگرفته و علایم بیماریشان کنترل نشده است، از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنند.

فعالیت جنسی برای همه بیماران مبتلا به مشکلات قلبی مضر نیست، بیماران قلبی باید به شرایط بیماریشان توجه کنند و از پزشک راهنمایی بخواهند تا با در نظر گرفتن شرایط بیماری خود از فعالیت جنسی ایمن و بی خطر برخوردار باشند.

توصیه هایی در زمینه فعالیت جنسی بیماران قلبی:

بعد از تشخیص بیماری های قلبی- عروقی، پزشکان باید وضعیت بیمار را قبل از شروع مجدد فعالیت جنسی آنها، به طور کامل ارزیابی کنند.

زنان مبتلا به بیماری قلبی- عروقی باید درباره بارداری و روش پیشگیری از آن آگاه شوند.

برای درمان نزدیکی دردناک زنان یائسه مبتلا به بیماری های قلبی- عروقی باید از استروژن موضعی یا واژینال استفاده کنند.

بیماران مبتلا به فشار خون:

اگر فشارخون فردی بالاتر از 140 روی 90 میلی متر جیوه باشد مبتلا به فشارخون است. رابطه جنسی برای بیمارانی که درمان نمی شوند و با وجود مصرف دارو فشارخون آنها کنترل شده نیست یا دارای فشارخون بدخیم (فشارخون بالاتر از 180 روی 120 میلی متر جیوه) هستند، خطرناک است زیرا فشار خون بالا هنگام مقاربت احتمال پارگی عروق را بیشتر می کند.

این بیماران تا زمان درمان و کنترل مناسب فشارخون، باید نزدیکی را به تعویق بیندازند چرا که خطر حوادث قلبی در این بیماران هنگام روابط زناشویی10برابر افراد عادی است.

بسیاری از بیماران دچار فشارخون، دارای بیماری عروق کرونری قلب یا نارسایی قلب نیز هستند، متأسفانه بسیاری از بیماران فشارخونی داروهای خود را به طور منظم مصرف نمی کنند و عوارضی مانند بروز خونریزی مغزی و سکته قلبی این بیماران را تهدید می کند.

افراد دچار سردرد:

برخی افراد بعد یا در حین رابطه زناشویی دچار سردرد می شوند. سردردهای ناشی از روابط جنسی تا چند دقیقه بعد از نزدیکی، بهتر می شوند و افراد کمی هستند که تا ساعت ها بعد از نزدیکی از سردرد رنج می برند.

انجام رابطه جنسی باعث شدت سردرد برخی افراد دچار میگرن میشود. سردردها بر روی رابطه تاثیرگذارند و باید این افراد برای درمان سردرد خود اقدام نمایند. اگر سردردهایتان جدی تر و بیشتر شد تا رفع آن رابطه جنسی را متوقف کنید.

افراد دارای معده ضعیف:

براساس نظر درمانگران طب سنتی انجام مقاربت برای افرادی که معده ضعیف دارند و یا افرادی که بعد از انجام رابطه جنسی دچار تپش قلب، لرزش بدن، بی اشتهایی و کم اشتهایی می شوند، مضر است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار