آخرین خبر از وضعیت «پیروز»/ مشکل پسر ایران چیست؟

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در صورت برطرف نشدن نارسایی کلیوی پیروز هر ۲۴ ساعت احتیاج به دیالیز دارد.

آخرین خبر از وضعیت «پیروز»/ مشکل پسر ایران چیست؟

به گزارش زنهار؛ غلامرضا ابدالی، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌ زیست درباره آخرین وضعیت «پیروز» گفت: وضعیت توله یوز نسبت به دیروز هیچ تغییری نکرده است و همچنان در بیمارستان تحت‌نظر است و کار مداوای او انجام می‌شود.

او درباره شائبه مطرح شده در رابطه با وجود دستگاه‌های دیالیز و عدم استفاده سازمان محیط‌زیست از آن گفت: در هرکجای ایران این دستگاه‌ها باشد ما آن را استفاده می‌کنیم ولی بیمارستان به ما میگوید که این دستگاه در ایران وجود ندارد ، تشخیص دامپزشکان این است که اگر نارسایی کلیه برطرف نشود هر ۲۴ ساعت «پیروز» احتیاج به دیالیز دارد.

ابدالی در رابطه با استفاده از تجارب دامپزشک خارجی گفت: درحال حاضر دامپزشک پیروز«پیتر کالدوِل» از آفریقای‌جنوبی است و ما تمام داروها را با مشورت او می دهیم .

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش ادامه داد: علت بیشتر نارسایی‌های «پیروز» این است که این توله یوز اصلاً شیر مادر را نخورده است ودر محیط آزمایشگاهی پرورش یافته، اگر از شیر مادر یک تا دو هفته تغذیه می‌کرد تمام دستگاه‌های بدنش قوی می‌شد و ریزفکتورهای مورد نیاز برای ایمنی بدن را دریافت می‌کرد و این نارساییها پیش نمی‌آمد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار