نماینده مجلس: قانون حجاب تغییر نخواهد کرد

سیدصادق طباطبایی نژاد گفت:قانونِ حجاب همان قانون است و هیچ تغییری پیدا نکرده درواقع حکم الهی و قانونی مانند قبل پابرجاست اما برخی مسائل قانون حجاب نیازمند به روزرسانی است که در کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار داده‌ایم.

نماینده مجلس: قانون حجاب تغییر نخواهد کرد

به گزارش زنهار؛ سیدصادق طباطبایی نژاد، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار منیبان با اشاره به آخرین تصمیم‌گیری‌های مجلس برای مقابله با بی‌حجابی گفت: قانون حجاب از گذشته وجود داشته و مسئله‌ای مربوط به حال نیست اما موضوع قابل توجه این است که از پاییز سال گذشته هجمه‌هایی علیه حجاب به وجود آمده که می‌توان به دو قسم تقسیم کرد. ممکن است عده‌ای به صورت عادی در موضوع حجاب سهل انگاری کنند اما عده‌ای هم هستند که تحت تاثیر دشمن و کسانی که خارج از کشور با نظام زاویه دارند، به صورت برنامه ریزی شده علیه حجاب هجمه ایجاد کرده‌اند و همین سهل انگاری‌ها باعث شده قانون نادیده گرفته شود.

او ادامه داد: طبیعتا قانون از جمله همین قانون حجاب باید در کشور اجرا شود و اگر نیاز به بازبینی و به روز شدن دارد که اتفاقا دارد باید مورد بحث قرار گیرد. در مجلس از جمله کمیسیون فرهنگی هم جلسات زیادی در این خصوص برگزار شد اما نتیجه‌ای مبنی بر تغییر قانون حاصل نشد درواقع هنوز قانون قبل وجود دارد اما در کمیسیون فرهنگی گزارشی از عملکرد دستگاه‌ها آماده کردیم و راهکارهایی نیز پیشنهاد دادیم که گزارش هنوز در نوبت است و انشالله در صحن قرائت خواهد شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: همانطور که اشاره کردم قانونِ حجاب همان قانون است و هیچ تغییری پیدا نکرده درواقع حکم الهی و قانونی مانند قبل پابرجاست اما درخصوص اینکه باید جرم انگاری شود یا خیر، مجازات آن باید چگونه باشد، مصادیق محرومیت اجتماعی به چه شکل باید باشد را در کمیسیون مورد بحث قرار دادیم و در همان گزارشی که نام بردم در صحن خوانده خواهد شد درواقع برخی مسائل قانون حجاب نیازمند به روزرسانی است ضمن اینکه تاکید ما این است که قانون باید قابلیت اجرا داشته باشد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار