جعبه سیاه بالگرد سقوط کرده باز شد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه جعبه سیاه بالگرد حادثه بافت باز شده است و در حال انجام مقدمات برای انتقال به تهران است گفت: این کار فنی توسط تیم‌های تخصصی اعزامی از مرکز در حال انجام است.

جعبه سیاه بالگرد سقوط کرده باز شد

به گزارش زنهار؛ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه جعبه سیاه بالگرد حادثه بافت باز شده است و در حال انجام مقدمات برای انتقال به تهران است گفت: این کار فنی توسط تیم‌های تخصصی اعزامی از مرکز در حال انجام است.

صحبت از علت سقوط بالگرد هلال احمر حامل وزیر ورزش و همراهان در شهرستان بافت شاید اینک زود باشد، چون جعبه سیاه آن تازه جدا شده، به تهران ارسال می‌شود و تیم ارزیاب نیز همچنان در حال بررسی است که بیشتر گمانه‌ها نیز حکایت از نقص فنی دارد، اما باید منتظر اعلام رسمی دلایل شد.

به گزارش ایرنا، مسئولان هلال احمر که می‌گویند بالگرد پیش از حادثه مشکلی نداشته به برخی گمانه‌زنی‌های احتمالی نیز پاسخ می‌دهند که شدت وزش باد آنقدر نبوده که سبب این حادثه شود و نیز ظرفیت بالگرد نیز کمتر از وزن سرنشینان نبوده است؛ این افراد می‌گویند این نوع بالگرد ظرفیت حمل دستکم سه تن بار را دارد حال آنکه سرنشینان نصف این ظرفیت نیز وزن نداشتند.

تلاش برای صحبت با خلبان بالگرد که اینک همچنان تحت درمان است تاکنون به نتیجه نرسیده، اما مسئولان هلال احمر اظهار می‌دارند با وی دراین باره صحبت‌هایی داشته اند؛ ضمن اینکه آخرین خبر‌ها از بررسی‌های فنی مربوط به علت سقوط را نیز تشریح می‌کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان در این باره با بیان اینکه جعبه سیاه بالگرد حادثه بافت باز شده است و در حال انجام مقدمات برای انتقال به تهران است گفت: این کار فنی توسط تیم‌های تخصصی اعزامی از مرکز در حال انجام است.

محمد امیرخانی افزود: روز جمعه (دیروز) تیمی متشکل از کادر فنی و رییس سازمان امداد و نجات به کرمان سفر کردند و رییس این سازمان نیز از مصدومان حادثه سقوط بالگرد در بیمارستان شهید باهنر کرمان عیادت داشت.

وی با بیان اینکه تیم فنی نیز از صبح دیروز به شهرستان بافت اعزام شده و تحقیقات در مورد علت سقوط بالگرد آغاز شده است، اظهار داشت: این تیم جعبه سیاه بالگرد حامل وزیر ورزش را باز کردند تا به تهران ارسال شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: تیم فنی دیگری هم امروز از تهران به استان کرمان سفر می‌کند و جزییات حادثه سقوط بررسی خواهد شد؛ بال‌های ذخیره و لاستیک‌های بالگرد باز می‌شوند و پس از سبک سازی، لاشه بالگرد را به آشیانه کرمان و سپس تهران می‌فرستند.

وی ادامه داد: جعبه سیاه هم به تهران ارسال می‌شود تا علت سقوط دقیق بررسی و مشخص شود.

امیرخانی در پاسخ به اینکه اطلاعات جعبه سیاه چه زمانی استخراج و علت حادثه مشخص می‌شود؟ عنوان کرد: زمان دقیق آن مشخص نیست، اما بایستی هماهنگی لازم با کشور روسیه به عنوان سازنده بالگرد صورت گیرد؛ ضمن آنکه ما در بازخوانی جعبه سیاه دخل و تصرفی نداریم.

بالگرد مشکلی نداشت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: کاپیتان پرواز می‌گوید بالگرد مشکلی نداشته، اما لحظه‌ای تعادل خود را از دست می‌دهد و او با وجود آنکه خیلی تلاش کرده آن را کنترل کند، اما موفق نبوده است.

وی در پاسخ به اینکه شرایط آب و هوایی در بافت هنگام حادثه چگونه بود؟ یادآور شد: زمان حادثه باد می‌وزید، اما به نحوی نبود که برای بالگرد خطرساز باشد.

این مسئول در هلال احمر کرمان در پاسخ به این پرسش که آیا بالگرد اضافه بر ظرفیت مسافر داشت؟ گفت: این نوع بالگرد توانایی حمل سه تن بار را دارد و وزن مسافران نیز نصف این میزان ظرفیت نبوده؛ لذا چیزی وجود نداشته که از این منظر نیز مشکل ساز شود.

وی تاکید کرد: هیچ چیز اینک مشخص نیست، شاید مشکل از نقص فنی باشد، زیرا در چنین حوادثی گاهی یک اتفاق جزئی باعث یک حادثه بزرگ می‌شود.

امیرخانی درباره آخرین وضعیت کادر پرواز نیز ابراز داشت:مهندس پرواز و خلبان ما نیز روز جمعه عمل جراحی داشتند که یکی شکستگی دست و دیگری مشکلی در قفسه سینه داشت که امیدوارم این افراد سلامتی خود را هرچه زودتر به دست بیاورند.

بالگرد هلال احمر حامل وزیر ورزش و همراهان عصر پنجشنبه هفته گذشته در لحظه فرود در بافت دچار سانحه شد که مشاور وزیر به علت شدت جراحات جان باخت و ۱۸ تن نیز زخمی شدند.

وزیر ورزش و یک نفر دیگر دچار ضربه مغزی شدند، اما پزشکان می‌گویند که علائم حیاتی آنان پایدار است؛ مدیرکل ورزش کرمان نیز حال مساعدی ندارد و تلاش برای مداوای وی در جریان است.

به گفته مسئولان درمانی سایر مصدومان حادثه حال مساعدی دارند و خطر از آنان رفع شده است.

وزیر ورزش و جوانان نیز که گفته شده خطر از وی رفع شده شامگاه جمعه از طریق پرواز اورژانس به بیمارستانی در تهران انتقال یافت.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار