شب عید امسال چیزی جز شرمندگی برای بازنشستگان وجود ندارد

علی دهقان‌کیا گفت: بازنشسته‌ای که صاحب عروس، داماد، نوه و... است چگونه می‌تواند شب عید را با 1 میلیون 800 هزار تومان سر کند؟ امسال شب عید جز شرمندگی برای بازنشستگان چیزی وجود ندارد.

شب عید امسال چیزی جز شرمندگی برای بازنشستگان وجود ندارد

به گزارش زنهار؛ علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با انتقاد از میزان عیدی بازنشستگان گفت: در انجمن پیگیر این بودیم تا بازنشستگان تامین اجتماعی همانند کارگری عیدی دریافت کنند منتهی براساس قوانین سازمان، بیمه شدگان هرآنچه در زمان شاغل بودن پرداخت کردند باید در زمان بازنشستگی پس بگیرند بنابراین بازنشستگان تامین اجتماعی براساس عیدی که دولت هرساله اعلام می‌کند، واریزی خواهند داشت اما متاسفانه دولت امسال رقمی را اعلام کرده که نشان می‌دهد مسئولین آن یا در این ممکلت زندگی نمی‌کنند یا درجریان قیمت‌ها نیستند.

او ادامه داد: بازنشسته‌ای که صاحب عروس، داماد، نوه و... است چگونه می‌تواند شب عید را با 1 میلیون 800 هزار تومان سر کند؟ امسال شب عید جز شرمندگی برای بازنشستگان چیزی وجود ندارد.

دهقان‌کیا درخصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان برای سال آینده عنوان کرد: فعلا منتظر هستیم تا شورای عالی کار براساس ماده 41 قانون کار تصمیم بگیرد. براساس قانون، میزان افزایش حقوق باید براساس تورم اعلام شده توسط مرکز آمار و میزان سبد معیشت خانوار باشد. دولت امسال سبد معیشت خانوار را 14 میلیون تومان و در تهران 20 میلیون تومان اعلام کرده است بنابراین با این وضعیت 20 درصد افزایش حقوق برای شاغلین و بازنشستگان قابل قبول است؟!

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران ادامه داد:تیم اقتصادی دولت امسال جراحی اقتصادی انجام داد اما متاسفانه خون به بیمار نرسید و مُرد. آقایون ادعایشان این بود اگر ارز 4200 تومانی را حذف کرده و به صورت نیمایی پرداخت کنیم 7 درصد در تورم تاثیرگذار است اما فکر این را نکردند که قیمت کالاهای اساسی 7 الی 8 برابر افزایش پیدا می‌کند. اکنون سازمان تامین اجتماعی با 7 برابر قیمت مواد اولیه دارو وارد کرده است و ماندند چگونه دارو تولید کنند و با چه قیمتی در بازار توزیع کنند خبری هم که از یارانه دولت نیست.

دهقان کیا با تاکید براینکه اگر 100 درصد حقوق شاغلین افزایش پیدا کند شاید 10 درصد در قیمت تمام شده کالا اثر بگذار، گفت: دستمزد تورم زا نیست اما آقایان مسئول این را مدنظر قرار نمی‌دهند و هر وقت اسم افزایش حقوق می‌آید می‌گویند توزم زاست.

او تصریح کرد: بنده هر چه بررسی می‌کنم، نمی‌فهمم تیم اقتصادی دولت 20 درصد افزایش حقوق را از کجا آورده است؟ با این میزان تورم و هزینه سبد معشیت خانوار چگونه به این رقم رسیدند؟ درهرصورت این میزان افزایش حقوق اصلا کافی نیست و یک فرد بازنشسته برای داشتن زندگی معمولی در تهران باید حداقل 20 میلیون تومان حقوق بگیرد./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار