پیش بینی بارش برف و باران در کشور

سازمان هواشناسی با ‌پیش بینی وضعیت جوی نارنجی، اعلام‌کرد: با تقویت فعالیت سامانه بارشی از امروز تا پایان روز (سه‌شنبه) در اغلب مناطق کشور بارش برف یا باران رخ خواهد داد.

پیش بینی بارش برف و باران در کشور

به گزارش زنهار؛ سازمان هواشناسی با ‌پیش بینی وضعیت جوی نارنجی، اعلام‌کرد: با تقویت فعالیت سامانه بارشی از امروز تا پایان روز (سه‌شنبه) در اغلب مناطق کشور بارش برف یا باران رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی در هشدار نارنجی از شدت گرفتن بارش‌ها برای امروز (یکشنبه) در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، لرستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال غرب فارس، همدان، مرکزی، شرق ایلام، کرمانشاه، کردستان، قزوین، البرز و تهران خبر داد.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی فردا(دوشنبه ۲۴) بهمن در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، غرب و جنوب اصفهان نیز سامانه بارشی با شدت بیشتری فعال است.

همین شرایط آب وهوایی را روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن در لرستان، شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و جنوب اصفهان خواهیم داشت.

بارش‌ها در باقی استان‌ها به جز بخش‌هایی از خوزستان، ایلام، بوشهر و فارس طی امروز و با شدت کمتری ادامه دارد. پدیده غالب آب وهوایی برای این ۴ استان وزش شدید باد وخیزش گردوخاک طی امروز خواهد بود.

بر اساس اعلام هواشناسی، بارش‌ها در استان‌هایی که سامانه بارشی فعال است به شکل برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، گاهی رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی هشدار داد که این مخاطره جوی موجب انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه زاگرس، جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد .

توصیه هواشناسی به آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برف روبی و بازگشایی مسیرها و پرهیز از سفرهای خارج از شهر است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار