افزایش قیمت 35 درصدی تریاک در کشور

حسین دژاکام گفت: به اعتقاد بنده دولت باید قیمت داروهای ترک اعتیاد از جمله متادون و شربت تریاک را افزایش دهد تا بازار آزاد جمع شود.

افزایش قیمت 35 درصدی تریاک در کشور

 

به گزارش زنهار؛ حسین دژاکام، مدیرعامل جمعیت کنگره 60  با اشاره به وضعیت قیمت داروهای ترک اعتیاد گفت: تعرفه دولتی داروهای ترک اعتیاد از جمله متادون، شربت تریاک افزایش نداشته است و با همان قیمت قبلی تحویل کلینیک‌ها می‌دهند اما در این مدت قیمت تریاک 35 درصد افزایش داشته است و به موازات آن هروئین هم گران شده اما متاسفانه یک دیدگاه غلطی که وجود دارد این است همه فکر می‌کنند اگر مواد مخدر گران شود مصرف کنندگان دیگر سمت آن نمی‌روند و ترک می‌کنند درحالی که برای یک فرد معتاد اگر قیمت مواد هم اندازه الماس باشد هم آن را می‌خرد و مصرف می‌کند.

او ادامه داد: مشکلی که پیش می‌آید این است فرد مصرف کننده برای اینکه پول مواد را تامین کند دست به کارهای مجرمانه می‌زند درنتیجه مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به وجود می‌آید.

این کارشناس اعتیاد با تاکید بر اینکه مراجعه مصرف کنندگان به کلینیک‌های ترک اعتیاد بیشتر شده است، ادامه داد: به نظر من داروهای ترک اعتیاد بسیار ارزان است و اختلاف قیمت فراوانی با قیمت مواد مخدر دارد، بنابراین در این شرایط بازار آزاد به وجود می‌آید برای مثال اگر شربت تریاک با تعرفه دولتی 40 هزار تومان باشد در بازار آزاد 1 میلیون تومان به فروش می‌رسد بنابراین تاکید می‌کنم دولت باید قیمت داروهای ترک اعتیاد از جمله متادون و شربت تریاک را افزایش دهد تا بازار آزاد جمع شود.

دژاکام تصریح کرد: مالیات داروهای ترک اعتیاد را می‌توان خرج ستاد مبارزه با مواد مخدر، تحقیقات و پژوهش در حوزه اعتیاد، کمپ‌های ترک اعتیاد، اردوگاه‌های ماده 15 و 16 و... کرد درغیراینصورت با جود اختلاف قیمت هیچ مصرف کننده‌ای سمت ترک اعتیاد نخواهد رفت./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار