اینترنت در این روزها قطع می‌شود

رئیس سازمان سنجش با تاکید بر اینکه موضوع امنیت آزمون خواسته خانواده‌ها است، گفت: اینترنت همراه در روزهای کنکور به صورت نقطه ای و در بخش پیام رسان‌ها قطع می شود.

اینترنت در این روزها قطع می‌شود

به گزارش زنهار؛ عبدالرسول پورعباس در برنامه تلویزیونی با تشریح روند برگزاری کنکور ۱۴۰۲ و آمادگی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور گفت: حساسیت آزمون سراسری یکی از وقایع پیچیده جامعه است. دلایل مختلف از جمله آینده شغلی، خواسته های خانواده و هدایت تحصیلی در حساسیت آن تاثیر دارند. امسال برای اولین بار در زمستان است و نگرانی های سرمایشی وجود دارد که چگونه حوزه‌ها را گرم نگه داریم که داوطلبان راحت آزمون دهند.

وی افزود: آزمون دی ماه و آزمون تیرماه برای پذیرش در مهرماه ۱۴۰۲ است. بیشترین نمره ملاک عمل خواهد بود. داوطلبان می توانند یا هر دو یا یکی از آنها را شرکت کنند. نمره هر دو آزمون تا دو سال معتبر است. هر نمره بالاتر ملاک عمل است. همه آزمون‌ها هم شبیه هم هستند و مزیتی نسبت به هم ندارند.

پورعباس اظهار داشت: ۹۷۸ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که طبق معمول بیشترین گروه علوم تجربی هستند. بعد از آن علوم انسانی هستند و در علوم ریاضی ۶۰ درصد پسران و ۴۰ درصد دختران هستند. بعد از آن زبان و هنر هستند. نسبت به پارسال انتظار داشتیم که کمتر شرکت کنند. ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۵ حوزه در تهران و ۲ هزار و ۴۱ حوزه فرعی در آزمون درگیر هستند.

وی گفت: در این مسیر دولت تمام امکانات خود را بسیج کرده است و وزارتخانه های پشتیبانی می کنند و از روز چهارشنبه سیستم های گرمایشی را فعال می کنند در حوزه‌ها و شورای تامین ابلاغ های مورد نیاز را اجرا می کنند تا داوطلبان در گرمای مطلوب آزمون دهند.

رئیس سازمان سنجش یادآور شد: حلقه‌های امنیتی زیادی را تعریف کردیم و آگاه هم هستیم که اینترنت با زندگی مردم گره خورده است. پیش بینی کردیم و از دولت خواستیم که امکان ارسال و دریافت فایل وجود نداشته باشد که مصوب شد در اینترنت همراه در حوزه های شبکه های پیام رسان محدودیت داریم. این محدودیت در شهرهای محل حوزه امتحانی است.

وی افزود: این موضوع خواسته مردم هم است و از این بابت و به شکل نقطه ای محدودیت اعمال می شود. درباره اینترنت ثابت محدودیتی وجود ندارد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار