برنامه تعطیلی مراکز آموزشی، ادارات دولتی و خصوصی در استان‌های مختلف

برف و یخبندان و جبهه ی هوای سرد سیبری از هفته گذشته وارد کشور شده که موجب سرمای شدید و بالا رفتن مصرف گاز در کشور گردیده است.

برنامه تعطیلی مراکز آموزشی، ادارات دولتی و خصوصی در استان‌های مختلف

به گزارش زنهار؛ برف و یخبندان و جبهه ی هوای سرد سیبری از هفته گذشته وارد کشور شده که موجب سرمای شدید و بالا رفتن مصرف گاز در کشور گردیده است. برای کاهش و جلوگیری از قطع گاز در مناطق مختلف کشور برنامه تعطیلی ادارات دولتی و خصوصی و مراکز آموزش کشور طی هفته جاری به شرح زیر است:

این تعطیلی‌ها شامل دستگاه‌های خدمات رسان شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس 115، خدمات شهری شهرداری‌ها، بخشهای عملیاتی و دارای نوبت کاری، بیمارستان‌ها و آتش‌نشانی‌ها نمی‌شود.

استان تهران

تمامی دستگاه ها، سازمان ها و ادارات دولتی در سطح استان تهران در روز دوشنبه مورخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ مطابق روال عادی به فعالیت می‌پردازند.

بر اساس اعلام استانداری تهران بر اساس هماهنگی به عمل آمده با وزارت نفت مبنی بر کنترل نسبی مصرف بهینه گاز مقرر گردید تمامی دستگاه ها، سازمان ها و ادارات دولتی در سطح استان تهران در روز دوشنبه مورخ ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ مطابق روال عادی به فعالیت بپردازند و درجه حرارت محیط اداری را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه حفظ نمایند.

کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به حداقل رساندن میزان مصرف گاز در پایان ساعت اداری می باشند.

آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از تعطیلی تمام مدارس شهرستان‌های استان تهران در روز دوشنبه 26 دی خبر داد. مدارس شهر تهران نیز با توجه به شرایط جوی و بارش برف و همچنین تشدید برودت هوا و لغزندگی معابر؛ دوشنبه۲۶ دی‌ماه به صورت غیر حضوری است. آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: با توجه به شرایط جوی و بارش برف و همچنین تشدید برودت هوا و لغزندگی معابر؛ فردا 26 دیماه، آموزش در تمام مدارس مناطق 19 گانه پایتخت به صورت غیر حضوری است.

همچنین، امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه(دروس مانده )، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته های شاخه نظری دوره دوم متوسطه و ایجاد سابقه تحصیلی برای ورود به آموزش عالی و ترمیم نمرات دروس نهایی شاخه های تحصیلی وامتحانات هماهنگ استانی سوم متوسطه فنی و حرفه‌ای و پایه نهم بزرگسالان، داوطلبان آزاد، آموزش از راه دور، ارزشیابی جامع، دی ماه 1401 طبق برنامه اعلامی برگزار خواهد شد. ارزشیابی و امتحانات داخلی نوبت دی ماه 1401 دوره‌های تحصیلی، در ایام آموزش غیرحضوری برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری امتحانات داخلی این ایام، توسط مدیر واحد آموزشی متعاقبا به اولیا و دانش آموزان اطلاع رسانی خواهد شد.

استان مازندران

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران گفت: ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی استان از فردا تا ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱، ۸:۳۰ الی ۱۳ خواهد بود. همچنین نظر به ضرورت اهمیت استمرار فعالیت نظام آموزشی تمامی مدارس و دانشگاه‌ها در تمامی سطوح اداری و آموزشی طبق روال سابق در ساعات مقرر قبلی به صورت حضوری دائر و فعال خواهد بود.

استان البرز

سرپرست معاونت امور عمرانی البرز گفت: کلاس‌های کلیه مقاطع تحصیلی مدارس آموزشی دولتی، غیر دولتی و آموزشگاه های سطح استان به صورت غیر حضوری تشکیل شده و کودکستان‌ها(پیش دبستان و مهدکودک ها) نیز تعطیل است. فعالیت دانشگاه‌ها و بانک‌های استان نیز طبق روال است و امتحانات نهایی نیز طبق برنامه‌های اعلام شده برگزار می‌شود. فعالیت کلیه اداره‌های و دستگاه‌های اجرایی استان از ساعت ۰۹:۰۰ الی ۱۴:۰۰خواهد.

استان آذربایجان شرقی

با توجه به برودت شدید هوا و به منظور مدیریت مصرف بهینه حامل‌های انرژی دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ مدارس استان آذربایجان شرقی در مقطع پیش دبستانی تعطیل و فعالیت آموزشی تمام مقاطع تحصیلی مدارس دولتی، غیر دولتی و استثنایی شهری و روستایی در شیفت‌های صبح و بعد از ظهر به صورت غیر حضوری خواهد بود. امتحانات نهایی، هماهنگ استانی مدارس بزرگسالان، داوطلبان آزاد و مدارس از راه دور و امتحانات داخلی طبق زمانبندی قبلی برگزار خواهد شد.

استان اصفهان

براساس تصمیم کمیته مدیریت بحران استان اصفهان همه ادارات، دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان اصفهان از روز دوشنبه فعالیت خود را به روال عادی از سر خواهند گرفت.

استان سیستان و بلوچستان

مدارس هفت شهرستان سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان: آموزش مقطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه و بخش نصرت آباد در شیفت صبح و در شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در هر دو شیفت فردا دوشنبه غیرحضوری است.

استان زنجان

مدارس استان زنجان فردا دوشنبه به صورت مجازی و ادارات با تاخیر آغاز به کار می‌کنند. فعالیت کلیه دستگاههای اجرایی و بانکهای استان بجز بانک‌های منتخب و دستگاههای خدماتی و درمانی و امدادی نیز، تا پایان هفته جاری با دو ساعت تاخیر، از ساعت ۹ و ۳۰ شروع به کار خواهند کرد.

استان سمنان

فعالیت همه ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌ها، شرکت‌های دولتی و بانک‌های استان سمنان روز دوشنبه (فردا) با تاخیر و از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

استان قم

فعالیت اداره‌های قم فردا دوشنبه براساس مصوبه جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان از ساعت ۹ صبح آغاز خواهد شد.

استان قزوین

بر اساس مصوبه ستاد بحران استان قزوین، با توجه به بارش برف و برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز، شروع به کار تمامی دستگاه‌های دولتی از روز دوشنبه ۲۶ دی تا پایان هفته ساعت ۹ صبح و پایان کار ساعت ۱۴ خواهد بود. ضمنا کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مدارس در سطح استان به صورت غیرحضوری (مجازی) برگزار می‌شود. امتحانات دانشگاه‌ها و مقاطع متوسطه طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.

استان همدان

بر اساس تصمیم کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی استان همدان همه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها، شرکت‌ها، موسسات، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی فردا دوشنبه ۲۶ دی ماه به دلیل بارش برف و برودت هوا تعطیل است.

استان خراسان رضوی

طبق اعلام استانداری خراسان رضوی ادارات استان فردا دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ تعطیل و فعالیت‌ها به‌صورت دورکاری انجام خواهد شد. براساس این گزارش، فعالیت مراکز آموزشی اعم از مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه‌ها تا آخر هفته جاری تعطیل و به‌صورت مجازی انجام خواهد شد. همچنین امتحانات کلیه دانشگاه‌ها نیز برگزار نمی‌شود.

استان کرمانشاه

در جلسه کمیته هماهنگی تأمین سوخت زمستانی استان کرمانشاه علاوه بر تعطیلی ادارات و بانک‌ها و غیرحضوری شدن مدارس امروز استان، روزهای ۲۹ دی و ۶ بهمن نیز تعطیل اعلام شد. مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: فردا(دوشنبه، ۲۶ دی) مدارس مقطع پیش دبستانی و ابتدایی شهرستان‌های کرمانشاه، جوانرود، پاوه، روانسر، اسلام‌آبادغرب، دالاهو، کنگاور، صحنه، هرسین و سنقروکلیایی، در نوبت صبح به صورت غیرحضوری خواهد بود. فعالیت مدارس مقاطع متوسطه اول و دوم این شهرستان‌ها نیز در نوبت صبح با دو ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

خراسان جنوبی 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به علت سرما و یخبندان مدارس استان تا پایان هفته تعطیل و کلاس ها غیر حضوری برگزار خواهد شد.

استان گیلان

طبق مصوبه قرارگاه مدیریت جهادی گاز گیلان، تا پایان هفته جاری ادارات با ساعت کاری محدودتر به فعالیت خود ادامه می‌دهند و فعالیت آموزشی مدارس و مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان نیز به صورت غیرحضوری است. بر اساس این مصوبه، ساعت کاری ادارات تا روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه ساعت 8 و 30 دقیقه و پایان آن 12 و 30 دقیقه خواهد بود و فعالیت‌های آموزشی غیرحضوری است و فقط امتحانات دانشگاه‌ها و پایه دوازدهم مدارس در مدت زمان و مکان محدود برگزار می‌شود. 

استان گلستان

بر اساس تصمیم ستاد مقابله با بحران گلستان، شروع ساعت کاری ادارات برای روز دوشنبه ۲۶ دی‌ماه از ساعت ۹ صبح تا پایان وقت اداری خواهد بود و فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها همچنان غیرحضوری است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار