15میلیون تومان تا آزادی یک زندانی

مردی که 5سال قبل در جریان یک درگیری عجیب به پدر و پسری صدمه زده و به دیه محکوم شده بود، برای آزادی نیاز به کمک خیرین دارد.

15میلیون تومان تا آزادی یک زندانی

به گزارش زنهار؛ شروع این پرونده به سی‌ام مهر سال 96برمی‌گردد. آن روز گزارش یک درگیری مقابل مدرسه‌ای پسرانه به پلیس پایتخت اعلام شد. وقتی مأموران راهی آنجا شدند معلوم شد که یکی از دانش‌آموزان و پدرش در این درگیری مصدوم شده‌اند که برای درمان به بیمارستان انتقال یافته‌اند.

عامل این درگیری خونین، پسری جوان بود که شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها به ضرب و شتم و مصدوم کردن پدر و پسر اقرار کرد و گفت: در حوالی مدرسه پسرانه به‌دنبال یک آدرس می‌گشتم که چشمم به پسربچه‌ای افتاد. او از مدرسه خارج شده بود که به سمتش رفتم و از او آدرس خیابانی که می‌خواستم به آنجا بروم را پرسیدم. همان موقع، پدر پسربچه که در همان نزدیکی بود و ظاهرا به‌دنبال پسرش آمده بود مرا دید و تصور کرد که قصد ربودن پسرش را دارم. او درحالی‌که سراسیمه و دستپاچه بود به سمتم آمد و با لحن بدی با من صحبت کرد. به او گفتم که قصد ربودن فرزندش را نداشتم و فقط می‌خواستم از او آدرسی بپرسم اما باورش نشد.  سر همین درگیر شدیم که پدر و پسر به‌صورت سطحی آسیب دیدند اما من قصد نداشتم بلایی برسرشان بیاورم.

متهم پس از اقرار به ضرب و شتم، بازداشت و روانه زندان شد. چند‌ماه بعد هم پرونده به صدور کیفرخواست منجر شد و متهم در دادگاه پای میزمحاکمه رفت.

با حکم دادگاه متهم به تحمل 4‌ماه و نیم حبس و پرداخت دیه محکوم شد. گرچه دوران محکومیت او در همان سال 96به پایان رسید اما او به‌دلیل ناتوانی در پرداخت دیه همچنان پشت میله‌های زندان ماند. حالا بیشتر از 5سال است که در زندان است.

تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران با ورود به پرونده تصمیم گرفت تا با کمک خیرین و فراهم‌کردن مبلغ دیه، مقدمات آزادی او را فراهم کند. مبلغ دیه براساس نرخ امسال حدود 90میلیون تومان تعیین شد که حدود 75میلیون تومان آن با کمک خیرین و تلاش تیم صلح و سازش تهیه شده اما هنوز مرد جوان برای آزادی نیاز به 15میلیون تومان دیگر دارد. به همین دلیل برای تهیه این مبلغ از خیرین درخواست کمک شده و آنها می‌توانند برای کمک به این جوان زندانی با شماره 66640619 واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران تماس بگیرند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار