حکایت سارق سریالی تلفن‌های همراه از طعمه‌هایش+جزئیات

سارق حرفه‌ای برای رسیدن به پول بیشتر با مالباختگان تماس می‌گرفت و در ازای برگرداندن گوشی تلفن همراهشان، از آنها طلا و پول اخاذی می‌کرد.

حکایت سارق سریالی تلفن‌های همراه از طعمه‌هایش+جزئیات

به گزارش زنهار؛ سارق حرفه‌ای برای رسیدن به پول بیشتر با مالباختگان تماس می‌گرفت و در ازای برگرداندن گوشی تلفن همراهشان، از آنها طلا و پول اخاذی می‌کرد.

چندی قبل زن جوانی به پلیس مراجعه کرد و از سرقت گوشی تلفن همراهش شکایت کرد و گفت:  در حال عبور از خیابان بودم که ناگهان مردی به طرفم آمد. او کلاه ورزشی به سر و ماسکی به صورت داشت. کنارم ایستاد و خیلی خونسرد در حالی که چاقویی روی پهلویم قرار داد از من خواست تلفن همراهم را در اختیارش قرار دهم. من که از ترس نمی‌توانستم حتی فریاد بزنم، گوشی را به او دادم و بلافاصله به سمت شمشادها رفت و بعد هم ناپدید شد.

با شکایت زن جوان، تحقیقات پلیسی آغاز شد و در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان با شکایت‌های مشابه مواجه شدند. سارق یا با تهدید چاقو از سوژه‌هایش سرقت می‌کرد یا اینکه در فرصتی مناسب اقدام به قاپیدن گوشی تلفن همراه عابران کرده و با فرار به سمت شمشادها، متواری می‌شد.

در ادامه تحقیقات، مردی با مراجعه به پلیس گفت: داخل گوشی تلفن همراهم که از سوی یک سارق به سرقت رفته است، تعداد زیادی مدارک محرمانه و عکس‌های خانوادگی داشتم. با اینکه گوشی تلفن همراهم رمز داشت اما سارق به آن مدارک دست پیدا کرده و با خط دیگرم که شماره‌اش در گوشی‌ام قرار داشت تماس گرفت و تهدید کرد که اسناد، مدارک و عکس‌هایم را منتشر خواهد کرد.

با التماس از او خواستم گوشی را برگرداند و او شرط برگرداندن گوشی را پرداخت 5 سکه طلا اعلام کرد. قرار شد سکه‌ها را روی نیمکت یکی از پارک‌ها بگذارم و بعد از چند دقیقه برگردم و تلفن همراهم را از روی همان نیمکت بردارم. همین کار را کردم و گوشی تلفن همراهم که بشدت تخریب شده بود را برداشتم.

کارآگاهان در ادامه دریافتند سارق با این شیوه از برخی مالباختگان در ازای دریافت گوشی تلفن همراهشان پول و طلا اخاذی کرده است.

دستگیری سر قرار

بررسی‌ها برای دستگیری سارق کلاه‌دار ادامه داشت تا اینکه یکی از مالباختگان به پلیس مراجعه کرد و گفت: چند روز قبل مردی گوشی تلفن همراهم را قاپید، از آنجا که اطلاعات زیادی در گوشی داشتم با این احتمال که او پاسخم را بدهد به تلفن همراهم زنگ زدم.

سارق در نهایت تلفنم را پاسخ داد و مدعی شد حاضر است در ازای 100 میلیون تومان، پول یا طلا گوشی تلفن همراهم را برگرداند، من هم قبول کردم و قرارمان ساعاتی دیگر در یکی از پارک‌های شمال تهران است.

با اطلاعاتی که مالباخته در اختیار مأموران قرار داد، آنها راهی پارک موردنظر شده و آنجا را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند. از سویی آموزش‌های لازم به مالباخته داده شد و زمانی که سارق برای برداشتن پاکت پول به محل قرار آمد، مأموران او را دستگیر کردند. به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت، متهم در اختیار پلیس قرار گرفت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

اخاذی با هک گوشی

با استعلام سابقه کیفری متهم 40 ساله مشخص شد بارها به خاطر جرایم مختلف راهی زندان شده است. متهم پس از سرقت گوشی‌های تلفن همراه، آنها را هک کرده و سناریوی اخاذی از مالکان گوشی‌ها را اجرا می‌کرد.

چند بار دستگیر شده‌ای؟

با این بار در کل 6 دفعه و همه به خاطر سرقت گوشی تلفن همراه بوده است. اعتقاد دارم در سرقت نباید همدست داشته باشی و تمامی سرقت‌ها را به تنهایی انجام می‌دادم.

سرقت‌ها را چطور انجام می‌دادی؟

با پای پیاده. من دونده خوبی هستم و به محض اینکه گوشی مالباختگان را با تهدید چاقو می‌گرفتم یا از دستشان می‌قاپیدم، با سرعت فرار می‌کردم. من نابغه هستم و بعد از سرقت، گوشی‌ها را هک می‌کردم.

چه شد که تصمیم به سرقت گرفتی؟

اعتیاد از یک طرف، فقر و بی‌پولی خانواده‌ام از طرف دیگر زندگی‌ام را نابود کرد. به خاطر تأمین هزینه مواد مجبور شدم دست به سرقت بزنم و به خاطر سرقت هم بازداشت شدم، اما هر بار بعد از آزادی غیر از هزینه مواد و خرج زندگی، هزینه رد مال شاکی‌ها نیز به آن اضافه می‌شد، این بود که تصمیم به اخاذی هم گرفتم. پاییز امسال بعد از دو سال‌ونیم حبس از زندان آزاد شدم.

تصمیم گرفتم به جای فروش گوشی‌های مسروقه به مالخر، گوشی را به خود مالباخته بفروشم چون اغلب به خاطر مدارک و عکس‌هایشان پول خیلی بیشتری می‌دادند. البته یک‌بار بعد از سرقت متوجه شدم گوشی یکی از اقوام خودم را سرقت کرده‌ام.

چطور متوجه این موضوع شدی؟

 وقتی سرقت کردم چون هوا تاریک بود چهره مالباخته را ندیدم، اما بعداً که گوشی را هک کردم و داشتم عکس‌های داخل گوشی را می‌دیدم، ناگهان عکس‌های خودم را داخل گوشی دیدم و متوجه شدم گوشی یکی از اقوام را سرقت کرده‌ام. به او برای تحویل گوشی تخفیف دادم و البته زمانی هم که تماس گرفتم تغییر صدا دادم که متوجه هویتم نشود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار