کرونای XBB در راه است

بعد از فروکش کردن ویروس کرونا در کشور شاید به این صورت فکر شود که کرونا تمام شده است اما متاسفانه رفتار این ویروس همیشه با غافلگیری همراه بوده است و سویه های جدید آن در حال همه گیر شدن هستند.

  کرونای XBB  در راه است

به گزارش زنهار، سرپرست مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: ورود سویه جدید امیکرون با نام XBB به کشور که اکنون در اکثر کشورهای اروپایی، آمریکا و جنوب شرقی آسیا همه‌گیر شده است، زمان مشخصی ندارد.

بهنام عرشی سرپرست مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: سویه‌های مختلف کرونا در سطح دنیا در حال گردش هستند و وزارت بهداشت تمامی آنها را رصد کرده و پیش‌بینی برای همه‌گیری موج جدید کرونا تا پایان امسال به کشور زود است.

عرشی افزود: ورود سویه جدید امیکرون XBB به کشور که اکنون در اکثر کشورهای اروپایی، آمریکا و جنوب شرقی آسیا همه‌گیر شده است، زمان مشخصی ندارد اما دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا همچنان در کشور اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: سوش‌های مختلف کرونا در حال گردش هستند و هنوز نوع جدید امیکرون به کشور وارد نشده. از مردم می‌خواهیم مانند روال گذشته وزارت بهداشت را با رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی مانند شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده، استفاده از ماسک در فضای بسته و اماکن شلوغ و اجتماعات یاری و همراهی کنند تا در صورت بروز موج جدید، آن را بتوان مدیریت و کنترل کرد.

عرشی تاکید کرد: در حال حاضر مسافرانی که به کشور وارد می شوند باید تست منفی کرونا ۷۲ ساعت را همراه داشته باشند و بر دستورالعمل های بهداشتی نظارت می شود.

وی با اشاره به اینکه واکسن علیه کرونا به اندازه کافی در کشور موجود است، گفت: واکسن های تاریخ گذشته معدوم می شوند، اکنون واکسن های ایرانی علیه کرونا مانند برکت، پاستوکووک، نورا و غیره به اندازی کافی و حتی زیاد در کشور وجود دارد و مشکلی از این بابت در صورت نیاز به واکسیناسیون دز جدید نداریم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار