فوری؛ رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام+جزئیات

مسئولان کشور می‌گویند برای رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ، این شرکت‌ها باید در ایران نمایندگی داشته باشند و طبق قوانین ما عمل کنند.

فوری؛ رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام+جزئیات

به گزارش زنهار؛ محدودیت دو پلتفرم مغضوب واتساپ و اینستاگرام به قوت خود باقی است و هرچند مسئله رفع فیلتر به تصمیم مراجع ذی‌صلاح و مشخصا نهادهای امنیتی وابسته است، اما یک شرط برای برداشته شدن فیلتر این دو پلتفرم بین‌المللی گذاشته شده و در صحبت‌های مسئولان تکرار می‌شود: این شرکت‌ها باید در کشور ما نمایندگی داشته باشند و طبق قوانین ما عمل کنند.

به نقل از زومیت، موضوعی که وزیر ارتباطات ۲۰ روز پیش از آن با عنوان «تغییر رفتار» پلتفرم‌ها یاد کرد. در همان مقطع برخی موضوع حضور این پلتفرم‌ها در ایران را امری محال خواندند که به دائمی شدن فیلتر اینستاگرام و واتساپ منجر می‌شد. در روزهای بعد اما دیگر خبری از این شرط و شروط نشد تا چند روز قبل که این بار از زبان یکی از نمایندگان مجلس مطرح شد.

بهروز محبی، نماینده شهر سبزوار، چند روز قبل در مصاحبه‌ای از برنامه‌های وزارت ارتباطات در خصوص واتساپ و اینستاگرام خبر داد. یکی از موارد مطرح‌شده از سوی محبی درباره شرط بازگشایی این دو پلتفرم بین‌المللی بود؛ او در این باره گفت: وزیر گفت محدویت‌ها برداشته شده و فقط در واتساپ و اینستاگرام مشکل داریم. آن دو شرکت هم اگر نمایندگی خود را در ایران دایر کنند، بعد من با وزیر صحبت خواهیم کرد که این دو شرکت به شکل کاملاً باز فعالیت خود را انجام دهند. نماینده این دو شرکت در اینجا حضور داشته باشند تا هرکس خطا و کلاه‌برداری کرد، پاسخگو باشند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار