در تهران مازوت سوزی نداریم اما در شهرستان‌ها احتمالا باشد

محمدصالح جوکار گفت: در تهران از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود اما در شهرستان‌ها احتمالا استفاده شود بنده نمی‌توانم تضمین کنم که اصلا استفاده نمی‌شود.

در تهران مازوت سوزی نداریم اما در شهرستان‌ها احتمالا باشد

به گزارش زنهار؛ محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی با اشاره به چرایی عدم اجرای قانون هوای پاک گفت: در اجرای قانون هوای پاک، چندین دستگاه و سازمان متولی امر هستند که اتفاقا از آنها توضیح خواسته شده اما متاسفانه همچنان مشکل باقیست و باید فکر اساسی‌تری درباره رفع آلودگی هوا شود و مسئولین مربوطه هم پاسخگو باشند.

 

جوکار با بیان اینکه فقط در زمستان یاد آلودگی هوا میفتیم، ادامه داد: باتوجه به شرایط اقلیمی در همه فصول سال مشکل آلودگی هوا نداریم و تنها بخشی از فصول مانند زمستان که وارونگی دما رخ می‌دهد و هوا ساکن می‌ماند با پدیده آلودگی هوا مواجه می‌شویم نکته منفی هم اینجاست که فقط در زمستان همگی بسیج می‌شویم تا آلودگی هوا را از بین ببریم و باقی ایام سال این معضل را فراموش می‌کنیم درحالی که قانون هوای پاک فقط برای یک فصل نوشته نشده و باید در تمام ماه‌ها و فصل‌های سال پیگیر اجرا کردن آن باشیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که چند درصد از قانون مزبور اجرا شده است؟ بیان کرد: قانون قانون شامل یک بخش اقدامات کوتاه مدت است که انجام شده اما بخش بلند مدت آن چون زمان‌بر بوده و هنوز زیرساخت‌های آن آماده نیست، اجرا نشده است و یقینا تا فراهم سازی زیرساخت‌های آن طول خواهد کشید.

رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس ضمت تکذیب مازوت سوزی در تهران گفت: در تهران از سوخت مازوت استفاده نمی‌شود اما در شهرستان‌ها احتمالا استفاده شود بنده نمی‌توانم تضمین کنم که اصلا استفاده نمی‌شود اما به‌طور کلی تمام موارد تاثیرگذار در آلودگی هوا دست به دست هم می‌دهند تا در زمستان با این مشکل مواجه شویم برای مثال وجود فرودگاه در تهران یکی از مراکز تولید آلاینده است که باید فکری به حال آن شود./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار