برف و بوران در جاده‌های کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور از ترافیک پرحجم سه محور و بارش برف و باران در جاده‌های ۵ استان کشور خبر داد

برف و بوران در جاده‌های کشور

به گزارش زنهار؛ سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج – قزوین در محدوده‌های مهرویلا، گلدشت و کمالشهر گزارش شده است. وضعیتی مشابه در آزادراه قزوین – کرج حدفاصل ساسانی تا پل فردیس و برخی از مقاطع محور شهریار – تهران نیز وجود دارد. تردد در دیگر محورهای کشور به آرامی و بدون مشکل و گره ترافیکی خاصی در جریان است. 

وی درباره میزان تردد در جاده‌های کشور نیز گفت: براساس اطلاعات دریافتی از سامانه‌های ترددشمار سراسر کشور ترددهای جاده‌ای در کشور نسبت به روز قبل‌تر خود ۲.۵ درصد افزایش داشته است. ساعات اوج تردد نیز بین ساعات ۱۶ تا ۱۷ و کمترین تردد نیز بین ساعات سه تا چهار بامداد بوده است. در این مدت بیشترین تردد وسایل نقلیه نیز به ترتیب از آزادراه کرج - قزوین،آزادراه کرج - تهران، آزادراه قزوین - کرج، آزادراه تهران - کرج و آزادراه تهران - ساوه بوده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: گزارش‌ها حاکی از بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های اردبیل، مازندران، البرز و تهران است. همچنین بارش باران در برخی از محورهای استان گیلان نیز گزارش شده است.

وی با اشاره به شرایط بارندگی در جاده‌ها گفت:‌ لازم است رانندگان امکانات و تجهیزات لازم برای رانندگی در زمستان را به همراه داشته باشند و از سالم بودن برف‌پاک‌کن، سیستم گرمایشی و ... در خودروی خود اطمینان حاصل کنند. همچنین در شرایط بارندگی لازم است که رانندگان با سرعت مطمئنه کرده و حتما فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل رعایت کنند.

شیرانی درباره محورهای دارای ممنوعیت تردد نیز گفت: محور قدیم خرم‌آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می‌شود. همچنین محورهای ریگان – ایرانشهر، محور جدید هشتگرد – طالقان، گنجنامه - تویسرکان، لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه و سی سخت - پادنا نیز تا اطلاع بعدی مسدود است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار