آخرین اخبار پیش فروش قبر در بهشت زهرا

سازمان بهشت زهرا (س) شرایط جدید پیش فروش قبر را اعلام کرده است و بر این اساس هزینه ۲ طبقه از سه طبقه پیش فروش شده، در زمان فروش دریافت خواهد شد.

آخرین اخبار پیش فروش قبر در بهشت زهرا

به گزارش زنهار؛ باتوجه به ضرورت اصلاح شرایط و فرآیندهای موضوع حق واگذاری استفاده از قبرها (پیش فروش) در بهشت زهرا(س) و لزوم اتخاذ روش‌های شفاف‌تر در راستای ایجاد عدالت شهروندی، این سازمان تسهیل و سامان بخشی به موضوع پیش فروش قبر که یکی از اصلی‌ترین خواسته های مردمی بوده را در دستور کار خود قرار داده است.

این گزارش می افزاید: طبق شرایط جدید، اولویت حق استفاده از قبرها در قطعات قدیمی به افرادی واگذار می‌شود که یکی از بستگان درجه یک متقاضی، در آن قطعات مزار داشته باشد.

همچنین برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده در این بخش، به هر کدملی صرفا یک پلاک قبر واگذار می‌شود و شرایط انتقال سند قبر به دیگران نیز برداشته شده است.

براساس این گزارش، در پیش فروش قبرها، هزینه ۲ طبقه از سه طبقه پیش فروش شده، در زمان فروش دریافت خواهد شد و هزینه یک طبقه دیگر نیز در آینده با اولین دفن، به نرخ مصوب روز از خانواده متوفی دریافت خواهد شد.

این گزارش آورده است: از سوی دیگر ۳۰ درصد از ظرفیت قبرهای خالی قطعات قدیمی به عنوان ذخیره دفن روز، پیش فروش نخواهد شد تا امکان دفن در قطعات قدیمی در آینده نیز برای متقاضیان همچنان وجود داشته باشد.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: موضوع پیش فروش قبر، بیش از ۲ دهه است که در بهشت زهرا (س) و نرخ گذاری آن نیز توسط شورای اسلامی شهر تهران انجام می شود.

به گزارش ایرنا، بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا(س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار