حضور روحانیون در کلانتری‌ها افزایش یافت

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از حضور روحانیون مشاور در ۶۵ کلانتری در تهران خبر داد.

حضور روحانیون در کلانتری‌ها افزایش یافت

به گزارش زنهار؛ حجت‌الاسلام جعفر موحدیان، رییس عقیدتی سیاسی فاتب درباره حضور روحانیون در کلانتری‌های تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه نوع ماموریت‌ها و مراجعات مردمی به کلانتری‌ها گسترده و زیاد است و روزانه چند هزار نفر مراجعات مردمی به اماکن انتظامی به ویژه کلانتری‌ها داریم، لازم است که در کلانتری‌ها یک نفر مشاور روحانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: مشاور روحانی در کلانتری‌ها نقش طلبگی را دارد. حضور روحانیون مشاور با تدبیر رییس سازمان عقیدتی سیاسی صورت گرفته است. پلیس‌های تخصصی دیگر نیز نیاز به مشاوره دارند، اما عمدتا حضور این مشاوران روحانی در کلانتری‌ها است. رسالت اصلی این افراد نیز در کلانتری‌ها مشاوره برای کارکنان خودمان است یعنی حضور روحانی در بین نیروهای وظیفه و نیروهای کادر است تا سوالات و موضوعات اعتقادی، سیاسی و… این عزیزان را پاسخ دهند.

رییس عقیدتی سیاسی فاتب با بیان اینکه اولویت اصلی هدف از حضور مشاوران روحانی در کلانتری‌ها برای ارائه مشاوره به نیروهای کادر و وظیفه است، تصریح کرد: چنانچه افرادی خارج از کارکنان کلانتری‌ها نیز درخواست مشاوره داشته باشند به این افراد نیز توسط روحانیون مشاور، مشاوره داده می‌شود. البته در کلانتری‌ها مشاورانی در دوائر مشاوره کلانتری‌ها برای ارائه خدمات به مراجعان وجود دارد.

موحدیان در پاسخ به این سوال که مشاوران روحانی در حال حاضر در چند کلانتری مستقر هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روحانیون مشاور در ۶۵ کلانتری حضور دارند و این مشاوران در بیش از دو سوم کلانتری‌ها حضور دارند.  

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سایر رده‌های پلیس، حضور روحانیون مشاور در پایگاه‌ها و دفاتر سایر پلیس‌های تخصصی حضور خواهند داشت، گفت: انشالله به تدریج این کار صورت خواهد گرفت و روحانیونی که به ما اختصاص داده شوند بعد از آنکه در کلانتری‌ها به حد نصاب رسید از این مشاوران در سایر رده‌های پلیسی نیز استفاده خواهد شد قطع به یقین حضور این مشاوران در کلانتری‌ها تاثیرگذار بوده است و اظهارات روسای محترم کلانتری‌ها و نیروهای حاضر در کلانتری‌ها نشان دهنده این است که حضور روحانیون در کلانتری‌ها با توجه به اینکه ماموریت‌هایی که پلیس در کلانتری‌ها انجام می‌دهد، ماموریت‌های سخت و آسیب‌زایی است، باعث آرامش این ماموران خواهد شد.

رییس عقیدتی سیاسی فاتب تصریح کرد: هر هفته با برگزاری دوره‌‌هایی برای ۱۲۰ نفر از ماموران کلانتری‌ها که ارتباط مستقیم با مردم دارند، نحوه برخورد حکیمانه با مردم را به آن‌ها آموزش می‌دهیم و همچنین دوره تربیت تعالی برای آن‌ها برگزار می‌شود

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار