برف و باران مهمان این استان‌ها می‌ماند

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران و وزش باد شدید در ۱۱ استان از تداوم افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در تهران، کرج و اراک تا اواسط هفته خبر داد.

برف و باران مهمان این استان‌ها می‌ماند

به گزارش زنهار؛ براساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در بخش‌هایی از کرمان، یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، شرق و شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران، برف، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است. در گیلان و مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

فردا این شرایط در بخش‌هایی از کرمان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه خواهد داشت.

روز دوشنبه در مناطق شمالی غرب و غرب و سه‌شنبه در شمال غرب،‌ ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی، بخش‌هایی از جنوب غرب، جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از امروز تا اواسط هفته آینده در شهرهای  تهران، کرج و اراک انباشت غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا ادامه دارد. همچنین از امروز تا یکشنبه در شمال شرق و یکشنبه  و دوشنبه در شرق و جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما روی می‌دهد. امروز و فردا غرب دریای خزر و طی ۳ روز آینده خلیج‌فارس و غرب تنگه هرمز مواج خواهد بود.

توصیف سامانه: پایداری جو وآلودگی هوا

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۲۱

نوع مخاطره: سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی

منطقه اثر: اراک، کرج و تهران

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص های آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار