آموزش و پرورش: امکان ترمیم معدل دی ماه وجود دارد

رئیس مرکر ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان ترمیم نمره از امتحانات دی ماه امسال وجود دارد، گفت: سهم دروس عمومی در آزمون سراسری به سابقه تحصیلی داده شده است.

آموزش و پرورش: امکان ترمیم معدل دی ماه وجود دارد

به گزارش زنهار؛ محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره توجه به دروس عمومی در کنکور، اظهار کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند دروس عمومی کلا از آزمون سراسری حذف شده است؛ در حالی که سهم دروس عمومی در آزمون سراسری به سابقه تحصیلی داده شده است.

وی توضیح داد: در آزمون سراسری، دروس عمومی نیست ولی سهم دروس عمومی در ایجاد سابقه تحصیلی و در ۴۰ درصد قطعی تأثیر معدل دیده شده است. 

زارعی تصریح کرد: در ۴۰ درصد سهم سوابق تحصیلی هم سهم درپس عمومی تقویت شده است یعنی اگر سهم دروس عمومی در کنکور سال‌های قبل بین ۱۷ تا ۲۳ درصد بوده است، در سهم ۴۰ درصد سوابق تحصیلی، ۲۶ درصد شده است.

وی درباره ترمیم معدل نیز گفت: ترمیم فقط یکبار است اما کسانی که قبلا ترمیم انجام دادند چون این ترمیم قبل از مصوبه تأثیر قطعی معدل بوده است، می‌توانند دوباره برای ترمیم اقدام کنند که از امتحانات دی ماه امسال امکان ترمیم نمره وجود دارد. 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار