اجرای قانون جوانی جمعیت باعث تغییر روند «غربالگری» نشده است

طاهره افتخار گفت: قانون جوانی جمعیت باعث تغییرات چشمگیری در موضوع غربالگری و سقط جنین نشده است و کار قبلی‌ خودمان را انجام می‌دهیم.

اجرای قانون جوانی جمعیت باعث تغییر روند «غربالگری» نشده است

به گزارش زنهار؛ طاهره افتخار، متخصص زنان و عضو مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری با اشاره به تاثیر طرح جوانی جمعیت بر غربالگری گفت: سال‌هاست غربالگری انجام می‌شود و هیچوقت مغایر با مسائل علمی و اسلامی نبوده اکنون هم که چندماه از اجرای قانون جوانی جمعیت می‌گذرد تغییری در آن ایجاد نشده است و در مرکزمان ضمن ارزیابی‌های مندرج در این قانون، غربالگری انجام می‌دهیم.

او ادامه داد: درحال حاضر هر خانم بارداری با دست داشتن نسخه پزشک متخصص زنان و زایمان می‌تواند غربالگری انجام دهد و این قانون هیچ محدودیتی برای این موضوع درنظر نگرفته است و همچنان به قوت خود باقیست.

افتخار درخصوص هشدارهایی مبنی بر مهاجرت زنان باردار برای سقط جنین به خارج از کشور نیز عنوان کرد: اجرای طرح جوانی جمعیت بر موضوع سقط جنین هم تاثیر آنچنانی نداشته و همچنان سقط‌های قانونی مانند قبل انجام می‌شود. اگر بارداری برای مادر خطرناک باشد و پزشکی قانونی نامه دهد سقط جنین انجام می‌شود درباره سقط‌های غیرقانونی هم بنده اطلاعی ندارم چرا که هیچ جا ثبت نمی‌شود و نمی‌توان آماری از آن به دست آورد به طورکلی این قانون باعث تغییرات چشمگیری در موضوع غربالگری و سقط جنین نشده است و کار قبلی‌مان را انجام می‌دهیم.

استاد دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا در این حوزه کمبود دارو وجود دارد یا خیر؟ گفت: خوشبختانه در مرکزمان با کمبود دارو مواجه نیستیم./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار