عاقبت حمل تریاک با لوله بخاری

پلیس مشهد در یک عملیات ضربتی، تریلر کشنده ای را با بار خودروهای صفر کیلومتر توقیف کرد که محموله تریاک را حمل می کرد.

عاقبت حمل تریاک با لوله بخاری

به گزارش زنهار؛ صبح روز سه شنبه گذشته ماموران پاسگاه انتظامی امام تقی(ع) مشهد، پس از چند روز رصدهای اطلاعاتی با همکاری نیروهای ستاد مبارزه با موادمخدر نیشابور به سرنخ هایی رسیدند که بیانگر انتقال محموله های موادمخدر از طریق «تریلر کشنده» از استان های جنوبی کشور به مشهد و نیشابور بود، به همین دلیل نیروهای انتظامی با راهنمایی و نظارت مستقیم سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) آزادراه باغچه را از منطقه ملک‌آباد تا مشهد زیر چتر اطلاعاتی گرفتند و به عملیات ردزنی ادامه دادند تا این که مشخص شد «تریلر کشنده» مذکور از سمت کرمان به طرف مشهد حرکت کرده است.

محاسبات پلیس و بررسی کیلومتری حرکت تریلر نشان می داد که «تریلر» مذکور حدود ظهر سه شنبه به منطقه ای می رسد که نیروهای پلیس مشهد، آن نقطه جاده را برای متوقف کردن خودروی سنگین مناسب تشخیص داده بودند چرا که در صورت مسلح بودن عوامل انتقال موادمخدر و درگیری احتمالی، به شهروندان یا رانندگان عبوری آسیبی نمی رسید.

عملیات مذکور از صبح سه شنبه با فرمان «کلیددار امنیت مشهد» آغاز شد و بی‌سیم‌های پلیس به کار افتاد. گزارش لحظه به لحظه عبور «تریلر» مدنظر از جاده، در بی‌سیم‌ها می پیچید که گروهی از نیروهای ورزیده به سرپرستی رئیس پاسگاه عازم منطقه کمین شدند و اطراف جاده را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند. عقربه های ساعت حدود ظهر را نشان می داد که همه عوامل انتظامی حالت آماده باش گرفتند و علامت های توقف برای «ایست و بازرسی» در نزدیکی ملک آباد، مقابل دید رانندگان عبوری قرار گرفت، اما همه خودروها بی درنگ اجازه عبور می گرفتند تا این که «تریلر کشنده» در جاده نمایان شد. در این هنگام گروه عملیاتی به تکاپو افتادند و مسیر عبور خودروها را تنگ تر کردند. طولی نکشید که راننده «تریلر» وارد کمین پلیس شد و علامت های «ایست» را مقابل خود دید. ماموران پاسگاه امام تقی(ع) در دو سوی جاده چشم از تریلر و راننده آن برنمی داشتند. بازرسی‌ها از خودروی مذکور آغاز شد اما هیچ مورد مشکوکی مقابل چشمان پلیس قرار نگرفت.

از سوی دیگر اطلاعات عوامل انتظامی دقیق بود و تریلر مذکور «تریاک کشی» می کرد. به همین دلیل با همکاری عوامل حوزه انتظامی بخش احمدآباد، چندین خودروی سواری از قسمت بار تریلر کشنده تخلیه شد و نیروهای انتظامی دوباره به بازرسی دقیق تر پرداختند تا این که در قسمت کف بار خودرو، پیچ های پرس شده مشکوکی مشاهده کردند. در این هنگام راننده میان‌سال که تا آن لحظه سکوت کرد بود، به داد و فریاد پرداخت و پلیس را متهم به «مردم آزادی» کرد، اما چند دقیقه بعد با برداشتن بخشی از فلزهای پرس شده در قسمت کشنده تریلر، ناگهان چندین بطری نوشابه خانواده نمایان شد که درون ورق های آلومینیومی بسته بندی شده بود.

وقتی ماموران انتظامی محموله تریاک را بیرون کشیدند، رنگ از چهره راننده پرید و ساکت در گوشه ای نشست ولی عملیات نیروهای انتظامی هنوز تمام نشده بود چرا که اطلاعات آن ها نشان می داد محموله بزرگ تری از موادمخدر از استان های جنوبی کشور حمل شده است. زمانی که عوامل انتظامی داخل موتور تریلر را بررسی می کردند متوجه لوله های بخاری خودرو شدند که برآمدگی خاصی داشت. با بیرون کشیدن لوله های درون موتور، مشخص شد که راننده تریلر حتی از طریق لوله های بخاری هم «تریاک کشی» می کند تا آن ها را به شهرهای دیگر کشور انتقال دهد!

راننده میان‌سال که دیگر حلقه های قانون بر دستانش گره خورده بود، برای انجام بازجویی های تخصصی با صدور دستورات ویژه قضایی به مقر انتظامی هدایت شد تا تحقیقات بیشتری در این باره صورت گیرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار