این دختر 309 نفر را کشته است +عکس

موفق‌ ترین زن تک‌ تیرانداز دنیا "لودمیلا پاولیچینکو" اوایل جنگ جهانی دوم حتی اسلحه رو لمس نکرده بود!

این دختر 309 نفر را کشته است +عکس

به گزارش زنهار؛ به تازگی چند عکس از یکی از اسطوره های ارتش شوروی در جنگ جهانی دوم رنگی شده است؛ "لیودمیلا پاولچنکو"که در تاریخ جنگ جهانی دوم از او با القابی چون بانوی مرگ و زیبای مخوف یاد می شود.او حتی اسلحه رو لمس نکرده بود! ولی قتل دوستش به دست یک سرباز آلمانی باعث شد بعد از یادگیری 309 سرباز آلمانی را بکشد!

"لیودمیلا پاولچنکو" یکی از 5 تک تیرانداز تایخ معاصر و برترین زن تک تیرانداز بود. او که در شهر "بیلا تسرکفا" در اوکراین متولد شده بود به خاطر علاقه به تیراندازی از نوجوانی در یک باشگاه تیراندازی ثبت نام کرد و در آنجا مشغول به تمرین شد.در سال 1941 پس از حمله آلمان به شوروی او که 24 سال سن داشت و دانشجوی رشته تاریخ در دانشگاه "کیف" بود به طور داوطلبانه به ارتش پیوست و به یکی از 2000 تک تیرانداز زنی تبدیل شد که در ارتش سرخ خدمت می کردند. لیودمیلا از معدود زنانی هم بود که توانست زنده بماند و پایان جنگ را ببیند.

 

 

دختر قاتل

 

در تاریخ نقل شده است که"بانوی مرگ" در نخستین درگیری خود در جریان نبرد "اودسا" طی دو ماه و نیم 187 سرباز آلمانی را کشت و خیلی زود نامش در جبهه متفقین پیچید. او تا پایان جنگ این رقم را به 309 نفر رساند."زیبای مخوف" در آن زمان مانند بیشتر تک تیراندازان از یک تفنگ نیمه اتوماتیک "اس وی تی 40" استفاده می کرد وآنقدر در تیراندازی ماهر بود که تنها 30 تک تیرانداز را با گلوله هدف قرار داد. پاولچنکو پس از آنکه در سال 1942 به خاطر برخورد ترکش خمپاره زخمی شد از جنگ بازگشت و دیگر هرگز به جبهه نرفت. او بعدها دستیار فرماندهی کل نیروی دریایی اتحاد شوروی شد و نشان ستاره طلایی را نیز به دست آورد. وی پس از پایان جنگ به ادامه تحصیل در رشته تاریخ پرداخت و مورخ شد.

از پاولیچنکو شماری عکس در جبهه جنگ و نیز پس از آن وجود دارد که شهرت او در طول جنگ جهانی را نشان می دهد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار