هواشناسی به اصفهانی ها هشدار داد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به کاهش دمای هوا و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی از امروز تا اوایل هفته آینده در این استان هشدار داد.

هواشناسی به اصفهانی ها هشدار داد

به گزارش زنهار؛ هواشناسی اصفهان روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای نفوذ هوای سرد و کاهش نسبی دما بین چهارتا ۶ درجه سانتی‌گراد، ماندگاری توده‌هوای سرد و کاهش دما به زیر صفر در مناطق کوهستانی و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی  از امروز (سه‌شنبه) تا بعدازظهر روز شنبه هفته آینده خبر داد.

بر اساس این گزارش نفوذ هوای سرد و کاهش نسبی دما امروز و فردا (چهارشنبه)  مناطق غرب وجنوب استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و برای روز پنجشنبه به نیمه شمالی و مناطق غربی نفوذ خواهد کرد و دامنه نفوذ این هوای سرد برای روز جمعه و شنبه بیشتر مناطق استان را در برمی‌گیرد که لازم است تدابیر لازم برای کاهش خسارات احتمالی، تسریع در برداشت محصولات باغی و زراعی، کنترل دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها اتخاذ شود.

کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی تا سه روز آینده بیانگر جوی به نسبت ناپایدار بر روی استان است و بر این اساس در بیشتر مناطق استان وضعیت جوی صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

حجت‌الله علی عسگریان افزود: دمای هوا در بیشتر مناطق استان از امروز (سه‌شنبه) تا روز شنبه‌ آینده بین چهارتا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا خواهد کرد که این کاهش دما در روزهای پایان هفته محسوس‌تر خواهد بود.

وی ادامه داد: کمینه دمای هوا بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده سه تا پنج درجه  سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت.

علی عسگریان اظهار داشت: دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت روز گذشته به ۳۱ درجه سانتی‌گراد و امروز صبح(سه‌شنبه) هم در سردترین ساعت به ۱۱ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی گرم‌ترین نقطه این استان را چوپانان با ۳۱ درجه سانتی‌گراد و سردترین را بویین و میاندشت با پنج درجه سانتی‌گراد اعلام کرد.

کارشناس مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای کلان‌شهر اصفهان در روز چهارشنبه(فردا)، هوای صاف و غبار صبحگاهی در بعدازظهر گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار