روی آوردن زنان شاغل در فضای مجازی به دست فروشی

رایحه مظفریان گفت: روی آوردن زنانی که از طریق شبکه‌های مجازی درآمد داشتند به دست فروشی فقط بخش خوش بینانه برای مادری است که حال نمی‌تواند نان بچه‌هایش را تامین کند.

روی آوردن زنان شاغل در فضای مجازی به دست فروشی

به گزارش زنهار؛ رایحه مظفریان، فعال حقوق زنان با اشاره به تعطیلی کسب و کارهای مجازی زنان و قطع ارتباط فعالان این حوزه با جامعه هدف خود در پی فیلترینگ گفت: حساسیت وضعیت زنانی که سرپرست خانوار هستند و از طریق فروش محصولات در فضای مجازی نان در می‌آوردند این روزها بسیار مهم است و برای همه ما تبدیل به دغدغه شده اما به موازات آن باید اشاره کنم درحال حاضر ما به عنوان فعالان حقوق زن دسترسی برای اطلاع رسانی به جامعه هدف‌مان که زنان هستند، نداریم درحالی که پیش از این از طریق همین شبکه‌های اجتماعی که فیلتر کردند با زنان درارتباط بودیم، قوانین، تغییر قوانین و موضوعاتی از قبیل خشونت خانگی و... را به آنها آموزش می‌دادیم و درجریان کلیه اخبار قرار می‌گرفتند درواقع از این فضا استفاده می‌کردیم تا هم مطالبات زنان را یادآوری کنیم هم حرف‌های آنان را بشنویم اما متاسفانه برای ما و خوشبختانه برای دست اندرکاران این فضا به بن بست رسید و اکنون هیچ راه ارتباطی با زنان نداریم.

او از روی آوردن زنانِ شاغل فضای مجازی به دست فروشی خبر داد و افزود: ای کاش حالا که تمام شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کردند، زیر ساخت‌های مربوطه را نیز آماده می‌کردند تا به چنین روزی نیفتیم. روی آوردن زنانی که از طریق شبکه‌های مجازی درآمد داشتند به دست فروشی فقط بخش خوش بینانه برای مادری است که حال نمی‌تواند نان بچه‌هایش را تامین کند. ما نه تنها در تامین ساختارهایی که بتواند معاش یک خانم را محترمانه و با شرف تامین کند مشکل داریم بلکه در حمایت از خانم‌هایی که در خانواده دچار مشکلاتی چون خشونت خانگی و تحت آسیب‌های شدید روحی هستند نیز مشکل داریم حتی تعداد خانه‌های امن اصلا به اندازه ظرفیت نیست و آنهایی هم که هستند به کیفیت خانه‌های امن کشورهای همسایه نمی‌رسند.

مظفریان تصریح کرد: فقط به این فکر شده که شبکه‌های مجازی را ببندیم تا اوضاع در جهت منافع‌مان پیش برود حالا بعدا فکری به حال خانواده‌ها می‌کنیم درحالی که این شرایط 3 ماه به طول انجامیده و افراد شاغل در همین شبکه‌های مجازی فیلتر شده یا دنبال راه دیگری برای تامین معاش خود هستند یا به کارهای سیاه و کاذب روی آوردند.

این فعال حقوق زنان ادامه داد: قطعا تاکنون درباره بسته شدن فضای مجازی به این شکل صحبت شده بوده اما هیچکس نیامده به پرسش اساسی جواب دهد که جایگزین آن چه خواهد بود؟ حرف‌هایی مبنی بر جایگزینی اپلیکیشن‌هایی مانند ایتا، سروش، آی گپ و بله مطرح شده اما باید دید مشتری این زنان حاضر هستند از این نرم افزارها استفاده کنند یا خیر.

مظفریان در پایان تاکید کرد: با این حجم از خفقان شرایط بسیار سختی برای زنان را تجربه خواهیم کرد مخصوصا اینکه فعالان این حوزه برای انتشار حتی یک پست یا استوری محدودیت دارند که این موضوع بسیار ناراحت کنندست./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار