عمامه‌پرانی ناشی از ناآگاهی سیاسی جوانان است

امیرمحمود حریرچی گفت: عمامه‌پرانی جوانان ناشی از ناآگاهی سیاسی است. هر مطالبه و اعتراضی هم وجود دارد باید مبتنی بر آگاهی سیاسی باشد نه اینکه رنگ و بوی خشونت و اهانت بگیرد.

عمامه‌پرانی ناشی از ناآگاهی سیاسی جوانان است

به گزارش زنهار؛ امیرمحمود حریرچی، آسیب شناس اجتماعی و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به پدیده عمامه پرانی گفت: این اقدام جوانان ناشی از ناآگاهی سیاسی است. هر مطالبه و اعتراضی هم وجود دارد باید مبتنی بر آگاهی سیاسی باشد نه اینکه رنگ و بوی خشونت و اهانت بگیرد. کسانی که دست به عمامه پرانی می‌زنند، می‌گویند این قشر تمام خواسته‌های ما را نادیده گرفته، برای همگان نسخه پیچیده و به ما امر و نهی کرده است درواقع با این حرف‌ها کار خود را توجیه می‌کنند و می‌خواهند با عمامه پرانی تلافی کنند اما سوال من این است آیا فرد عمامه به سری که تک و تنها در خیابان راه می‌رود همان بخشی از حاکمیت است که با محافظ جابجا می‌شود؟ خشم جوانان باید کنترل شده باشد تا مطالباتشان به نتیجه برسد.

او ادامه داد: سوال من از جوانان این است کار آنها چه فرقی دارد با کسی که اگر دختری مویش بیرون باشد او را روی زمین می‌کشد و سوار ون می‌کند؟ هر دو رفتار خشونت است و در شان جامعه ایرانی نیست.

حریرچی عنوان کرد: نمی‌توان گفت اعتقاد و نظر همه روحانیون شبیه هم است پس باید با همه‌شان یک جور رفتار کرد همانطور که اشاره کردم چنین رفتاری ناشی از عدم آگاهی است. هر فردی با هر عقیده‌ای باید پایبند به اخلاق باشد وگرنه خشونت در جامعه روز به روز بیشتر می‌شود.

این آسیب شناس گفت: عده زیادی از افراد پا به پای جوانان هستند و مانند آنها اعتقاد دارند به جوانان ظلم شده، حق‌شان ضایع شده، بسیاری از مسائل بر آنها تحمیل شده اما وقتی چنین رفتارهای توهین آمیزی را ببینند قطعا نمی‌توانند با جوانان همراهی کنند. این رفتارها همراهی‌ها را کم می‌کند جوانان بدانند اگر می‌خواهند اعتراضات‌شان به نتیجه برسد و تغییرات و تحولات دلخواه‌شان رخ دهد باید همیاری و همدلی مردم را جذب کنند./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار