دلار فروش سیار مردم را به خاک سیاه نشاند

دلارفروش سیار با استفاده از یک دستگاه اسکیمر، اطلاعات کارت‌های بانکی مشتریانش را کپی می‌کرد و به حساب‌های بانکی آنها دستبرد می‌زد.

دلار فروش سیار مردم را به خاک سیاه نشاند

به گزارش زنهار؛ رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت چند نفر در پلیس فتای شیراز آغاز شد. شاکیان مدعی بودند بدون اینکه اطلاع داشته باشند، مبالغ زیادی از حساب بانکی‌شان برداشت شده است. بررسی اظهارات آنها حاکی از آن بود که همه آنها در روزهای گذشته از یک دلارفروش سیار دلار خریده و در دستگاه پوزی که او داشته کارت کشیده‌اند.

این موضوع نشان می‌داد شاکیان قربانی کلاهبرداری اسکیمری شده‌اند. به این شکل که وقتی قصد خرید دلار داشته‌اند، فروشنده با کشیدن کارت بانکی‌شان در دستگاه پوز، اطلاعات آن را کپی کرده و درحالی‌که رمز کارت را نیز از مشتریان پرسیده بود، کارت دیگری ساخته و موجودی حساب آنها را خالی کرده است.

با کشف پشت پرده دستبردهای سریالی به‌حساب شهروندان شیرازی، گام بعدی دستگیری مرد کلاهبردار بود. مأموران می‌دانستند که او برای به دام انداختن افراد دیگری در سطح شهر پرسه می‌زند تا به بهانه فروش دلار، آنها را نیز سرکیسه کند.

در این شرایط چندین گروه از مأموران به گشت‌زنی در نقاط مختلف شهر پرداختند و سرانجام موفق شدند متهم را دستگیر کنند. مأموران در جریان بازرسی مخفیگاه متهم یک دستگاه اسکیمر و ۵۰۰عدد کارت خام بانکی به همراه یک لپ‌تاپ کشف کردند. شواهد به‌دست‌آمده در لپ‌تاپ متهم جایی برای انکار واقعیت باقی نمی‌گذاشت و در این شرایط بود که او به کلاهبرداری از ده‌ها نفر به شیوه اسکیمری اعتراف کرد.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس با اعلام جزئیات این پرونده گفت: شهروندان برای پیشگیری از سرقت‌ به‌صورت اسکیمر، انجام عملیات بانکی و واردکردن رمز کارت حساب را خودشان انجام دهند، چرا‌که حتی درصورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار