این دختر در و دیوار خانه‌شان را می‌خورد

زن جوان بعد از دیدن صحنه ای عجیب از دیوار خانه شان نگران شد که مبادا حیوان خطرناکی در گوشه کنار خانه پنهان شده باشد.

این دختر در و دیوار خانه‌شان را می‌خورد
به گزارش زنهار؛ مادر جوان بعد از دیدن صحنه های عجیب از دیوار و لوازم خانه اش متوجه وضعیت عجیبی شد که دختر خردسالش را درگیر کرده است، وضعیتی که فرزند او را مجبور به خوردن لوازم غیرخوراکی میکند.

این مادر جوان که تصاویر عجیب از خورده شدن جعبه های مقوایی، لبه های دیوار گچی و.. را در فضای مجازی منتشر کرد، درباره مشکل دخترش توضیح داد. او بعد از آن که دخترش، دالی؛ دچار وضعیت نادری از جمله خوردن دیوار ها، مبلمان و کنترل تلویزیون شده بود، مجبور شد که به پزشک مراجعه کند. او می گوید که باید مرتبا فرزند دوساله اش را زیر نظر بگیرد تا چیز های غیرخوراکی را نخورد.

بیماری پیکا

مادر دالی می گوید که او برای اولین بار علائم بیماری اش را در 12 ماهگی با خوردن تکه های مقوا نشان داده است و بعد ها متوجه شد که دالی شروع به جویدن وسایلی مثل چارچوب تخت و سایر وسایل چوبی کرده است.

پزشکان مجبور هستند از ترس خطرات مسمومیت با سرب ناشی از خوردن رنگ دیوار های خانه، مرتبا از او آزمایش خون بگیرند.

پیکا یا هرزه خواری

پیکا یا هرزه خواری یک نوع اختلال تغذیه ای بوده و جز طیفی از اوتیسم است که در آن فردِ مبتلا مواد غیرخوراکی مثل کاغذ، صابون، رنگ، گچ یا یخ می خورد که ارزش غذایی ندارند. این بیماری در بینِ افرادی با هر جنسیت و سن تاثیر می گذارد، اما احتمال این که برای اولین بار در دورانِ کودکی ظاهر شود، بیشتر است.

دلایل ایجاد پیکا در افراد هنوز مشخص نیست، اما چندین دانشمند آن را به سیستم عصبی مرتبط می دانند و به عنوان نوعی مکانیسم مقابله معرفی کرده اند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار