هشدار برای کودکان زیر ۱۲ ماه و بزرگسالان بالای ۶۵ سال دربارهاین بیماری کشنده

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: بیشتر افرادی که به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند می‌توانند در خانه درمان شوند و اغلب نیازی به مراجعه به پزشک ندارند.

هشدار برای کودکان زیر ۱۲ ماه و بزرگسالان بالای ۶۵ سال دربارهاین بیماری کشنده

به گزارش زنهار،  علی امیری اظهار کرد: آنفلوآنزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد شامل بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که در بیشتر افراد آنفلوآنزا به خودی خود برطرف می‌شود، افزود: اما گاهی اوقات آنفلوآنزا و عوارض آن می تواند کشنده باشد.

امیری ادامه داد: افرادی مانند کودکان خردسال زیر ۵ سال و به ویژه کودکان زیر ۱۲ ماه، بزرگسالان بزرگ‌تر از ۶۵ سال، ساکنان خانه‌های سالمندان و سایر مراکز مراقبت طولانی مدت، زنان باردار و تا مدت زمان دو هفته پس از زایمان، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف با بیشترین خطر بروز عوارض جانبی آنفلوآنزا همراه هستند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد: آنفلوآنزا در ابتدا ممکن است با داشتن علائمی مانند آبریزش بینی، عطسه و گلودرد مشابه سرماخوردگی به نظر برسد، اما سرماخوردگی معمولاً به آرامی بروز می‌کند در حالی که آنفلوآنزا به طور ناگهانی روی می‌دهد و با اینکه سرماخوردگی می‌تواند آزاردهنده باشد، اما معمولاً آنفلوآنزا حس بسیار بدتری ایجاد می‌کند.

وی افزود: ازجمله علائم و نشانه‌های شایع آنفلوآنزا می توان به تب بالای ۳۸ درجه سانتیگراد، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم، خستگی و ضعف، گرفتگی بینی و گلودرد اشاره کرد.

امیری عنوان کرد: بیشتر افرادی که به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند می‌توانند در خانه درمان شوند و اغلب نیازی به مراجعه به پزشک ندارند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به علت ابتلا به آنفلوآنزا، افزود: ویروس‌های آنفولانزا با سرفه، عطسه یا حرف زدن فرد مبتلا به صورت قطراتی در هوا انتقال می‌یابد، فرد می‌تواند با استنشاق مستقیم قطرات، یا لمس یک شیء مانند تلفن یا صفحه کلید رایانه میکروب‌ها را گرفته و سپس آن‌ها را به چشم‌ها، بینی یا دهان خود منتقل کند.

وی عنوان کرد: افراد مبتلا به ویروس احتمالاً از روز شروع علائم یا حتی تا حدود پنج روز پیش از شروع علائم ناقل هستند.

امیری بیان کرد: ویروس‌های آنفلوآنزا به طور مداوم در حال تغییراند و مرتباً سویه‌های جدیدی درحال ظاهر شدن هستند، در صورتی که فرد در گذشته به آنفلوانزا مبتلا شده باشد بدن وی قبلاً آنتی‌بادی‌هایی را برای مبارزه با آن سویه خاص ویروس ساخته است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد: اگر ویروس‌های آنفلوآنزا آینده مشابه به مواردی باشد که فرد قبلاً از طریق بیماری یا بواسطه واکسیناسیون با آن‌ها روبرو شده است، این آنتی بادی‌ها ممکن است از بروز عفونت جلوگیری کرده یا از شدت آن بکاهند.

وی بیان کرد: آنتی‌بادی‌ها ضد ویروس‌های آنفلوآنزایی که فرد در گذشته با آن‌ها روبرو شده نمی‌توانند وی را در برابر سویه‌های جدید آنفلوآنزا که از نظر ایمنی بسیار متفاوت از گذشته هستند، محافظت کنند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار