سیل و آبگرفتگی در ۴۰ شهرستان

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۲۲۰۰ تن در جریان وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴۰ شهرستان کشور خبر داد.

سیل و آبگرفتگی در ۴۰ شهرستان

به گزارش زنهار؛ حسین عرفانی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به متاثران از سیل و آبگرفتگی در کشور گفت: ماموریت‌های امدادی مربوط به سیل و آبگرفتگی در کشور از دهم آبان ماه سالجاری آغاز شده و همچنان نیز در برخی از استان‌ها ادامه دارد. تاکنون در ۴۰ شهرستان از ۱۴ استان کشور شامل اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان و یزد ماموریت‌های امدادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در ۷۳ منطقه از این ۴۰ شهرستان شامل ۱۱ شهر، ۳۸ روستا، ۲۱ منطقه عشایر نشین و سه محور مواصلاتی عملیات امدادی انجام شده است، گفت:‌در مجموع ماموریت‌های انجام شده به ۲۲۷۶ نفر امدادرسانی شده است. ۱۳۰ نفر نیز اسکان اضطراری داده شده‌اند و از ۴۱ واحد مسکونی نیز عملیات تخلیه آب انجام شده است.

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ در مجموع این ماموریت‌ها ۳۵۳ نفر در پوشش ۸۲ تیم امدادی مشارکت داشتند. توزیع ۲۸ دستگاه چادر، ١٠١١ پتو، ٤٢٥تخته موکت، ٢٢٠٧کیلوگرم نایلون، ۷۸ شعله والور، ۲۶۷ بسته غذایی، ۴۹۴ کنسرو و ... از جمله دیگر اقدامات انجام شده است.

به گفته عرفانی، ماموریت امدادگران سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در حال حاضر در استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

 

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار