کاهش دما در دو روز آینده

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش ۶ تا ۹ درجه‌ای هوا طی دو روز آینده در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال شرق کشور خبر داد برای برخی استان‌ها بارش پراکنده باران و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی کرد.

کاهش دما در دو روز آینده

به گزارش زنهار؛ فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، گفت: امروز در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال سمنان، گیلان، ارتفاعات البرز شرقی، شرق یزد، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان و کرمان بارش پراکنده باران و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

او افزود: بارش‌ها برای روزهای یکشنبه (فردا) و روز دوشنبه در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ می‌دهد و در این مناطق رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: فردا در برخی مناطق جنوب کشور و در جنوب خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و هرمزگان بارش‌های پراکنده و گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد و روز دوشنبه نیز این شرایط علاوه مناطق ذکر شده، در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی برقرار خواهد بود.

گودرزی گفت: به لحاظ دمایی فردا (یکشنبه) و روز دوشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر و برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال شرق کشور هوا ۶ تا ۹ درجه سردتر می‌شود و طی این مدت بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.

او ادامه داد: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه علاوه بر بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز و سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شرقی کشور، در برخی ساعات وزش بادهای شدید موقتی و احتمالاً خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی مرکز و شرق آب‌های خلیج فارس و دریای خزر را روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری مواج و متلاطم اعلام کرد.

گودرزی درباره شرایط آب و هوایی پایتخت گفت: تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری دارد و در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد را خواهد داشت که بیشینه دما در تهران به ۲۰ درجه بالای صفر می‌رسد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار