عجیب ترین ماشین های بازار ایران!

خودروهای خاص و اسپرت خودروسازان بزرگ در دوره قبلی واردات به ایران راه پیدا کردند.

عجیب ترین ماشین های بازار ایران!

به گزارش زنهار؛ خودروهای خاص و اسپرت خودروسازان بزرگ در دوره قبلی واردات به ایران راه پیدا کردند.

طرح واردات خودرو به زودی آغاز می‌شود و طبق آن قرار است خودروهای با سقف ۲۰ هزار دلار وارد بازار ایران شوند. در واقع طبق این طرح فقط واردات خودروهای اقتصادی در دستور کار قرار خواهد گرفت و دیگر شاهد ورود خودروهای خاص خودروسازان بزرگ به ایران نخواهیم بود.

این در حالی است که در دوره قبلی واردات بین سال‌های ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۷ خودروهای خاص و اسپرت متعددی وارد بازار ایران شدند. در همین راستا قصد داریم شما را با جذاب ترین خودروها در بازار ایران آشنا کنیم.

مرسدس بنز SLS AMG

شش دستگاه از مدل‌های مختلف مرسدس بنز SLS AMG در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ با پلاک ملی به ایران راه پیدا کردند تا به یکی از جذاب ترین خودروها در بازار کشورمان تبدیل شوند. دو نسخه از این ۶ دستگاه به عنوان مدل عادی از موتور ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برند که این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۵۷۱ اسب بخار و گشتاور ۶۵۱ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

عکس | جذاب‌ترین خودروهایی که به ایران وارد شدند

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. این خودرو ظرف مدت ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. یک دستگاه دیگر نیز در نسخه Final Edition می‌تواند قدرتی برابر با ۵۹۱ اسب بخار را ارائه دهد. این نسخه با کاپوت و بال عقب فیبرکربنی خود با نسخه عادی متمایز شده است.

سه نسخه دیگر نیز به عنوان قدرتمندترین نسخه مرسدس بنز SLS AMG در مدل بلک سریز به موتوری با قدرت ۶۳۱ اسب بخار و گشتاور ۶۳۵ نیوتن‌متر مجهز شدند. به واسطه این پیشرانه قدرتمند مرسدس بنز SLS AMG می‌تواند ظرف مدت ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مرسدس بنز SLS AMG را باید یکی از خاص‌ترین خودروهای وارداتی در ایران دانست که با طراحی ویژه درها و عملکرد فنی فوق‌العاده خود می‌تواند رانندگان را به وجد بیاورد.

پورشه ۹۱۱ توربو S

پورشه ۹۱۱ جزو خودروهای خاص وارداتی بازار ایران به شمار می‌رود. واردکنندگان تعداد محدودی از نسخه کررا ۴ در نسل ششم و کررا اس در نسل هفتم را به ایران آوردند؛ اما پورشه ۹۹ توربو اس یک نسخه بسیار خاص بوده که فقط ۲ دستگاه از آن در نسل هفتم به بازار ایران راه پیدا کردند. این نسخه به یک موتور ۶ سیلندر تخت باکسر ۳.۸ لیتری مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۵۶۰ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

عکس | جذاب‌ترین خودروهایی که به ایران وارد شدند

قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. پورشه ۹۱۱ توربو S می‌تواند ظرف مدت ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده که چنین ارقامی آن را به یک سوپر اسپرت ویژه در بازار ایران تبدیل می‌کند. همچنین این خودرو لقب پرشتاب‌ترین خودرو بازار ایران را نیز به خود اختصاص داده است.

فراری ۴۵۸ ایتالیا

فراری ۴۵۸ ایتالیا یکی دیگر از جذاب ترین خودروها در ایران محسوب می‌شود. یک دستگاه فراری ۴۵۸ ایتالیا مدل ۲۰۱۲ در سال ۱۳۹۳ با مجوز خاص ورزشکاری و پلاک ملی به بازار ایران راه پیدا کرد. این سوپر اسپرت ایتالیایی با طراحی خاص خود با گذشت چندین سال نیز همچنان خاص به نظر می‌رسد.

عکس | جذاب‌ترین خودروهایی که به ایران وارد شدند

فراری ۴۵۸ ایتالیا به یک موتور ۴.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۵۷۰ اسب بخار و گشتاور ۵۴۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو ظرف مدت ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

 

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار