احتمال اجباری شدن دوباره ماسک در این کشور

با توجه به اوج گرفتن موارد جدید ابتلا به کرونا در آلمان، پزشکان توصیه می‌کنند که استفاده از ماسک در برخی مکان‌ها اجباری شود و معتقدند اگر استفاده از ماسک در فضاهای بسته اجباری نشود، سیستم درمانی با چالش جدی روبرو خواهد شد.

احتمال اجباری شدن دوباره ماسک در این کشور

به گزارش زنهار؛ شماری از کارشناسان از جمله "کارل لاوترباخ"، وزیر بهداشت دولت فدرال آلمان از مدت‌ها پیش نسبت به اوج گرفتن موج جدید بیماری کووید۱۹ در این کشور در پائیز هشدار می‌دادند.

اکنون به نظر می‌رسد که این اتفاق رخ داده است و موسسه روبرت کخ، مرجع رسمی ارائه آمار مربوط به کرونا در آلمان اعلام کرده که در شبانه روز منتهی به بامداد سه‌شنبه، موارد جدید ابتلا اندکی بیش از ۱۵۰ هزار مورد بوده است.

شاخص ابتلا در آلمان (موارد ابتلای جدید در میان هر ۱۰۰ هزار نفر طی یک هفته) به عدد ۷۶۷ رسیده و این میزان برای ایالات متحده با حدود چهار برابر جمعیت، اندکی بیش از ۸۰ است. به این ترتیب شاخص ابتلا در آلمان بیش از ۹ و نیم برابر آمریکا، بدون در نظر داشتن اختلاف فاحش جمعیت است.

یوهانس نیسن، رئیس اتحادیه فدرال پزشکان خدمات بهداشت عمومی آلمان می‌گوید: اکنون ضرورت دارد که استفاده اجباری از ماسک در فضاهای عمومی سرپوشیده مانند سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها دوباره اعمال شود.

نیسن تاکید کرد: اکنون نوبت دولت‌های ایالتی است که استفاده اجباری از ماسک را هر چه سریع‌تر اجرایی کنند زیرا در غیر این صورت این خطر وجود دارد که فشار بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی و مراکز مرتبط با بیماران مانند درمانگاه‌ها بیش از حد افزایش یابد.

احتمال بازگشت به دوران ماسک اجباری

رئیس اتحادیه فدرال پزشکان خدمات بهداشت عمومی آلمان می‌گوید: اگر شاخص ابتلا همچنان رو به افزایش باشد استفاده اجباری از ماسک باید شامل مکان‌های دیگری که جمعیت زیادی در آنها حضور پیدا می‌کنند هم بشود.

مطابق این ارزیابی اگر شاخص ابتلا از مرز ۱۰۰۰ عبور کند باید استفاده از ماسک در جاهایی مانند رستوران و کافه هم اجباری شود.

رئیس اتحادیه فدرال پزشکان مانند بسیاری دیگر از کارشناسان معتقد است که شاخص واقعی ابتلا از آمار رسمی بسیار بالاتر است زیرا بسیاری از شهروندان هنگام بروز علائم ابتلا از انجام آزمایش PCR خودداری کرده و فقط به یک آزمایش فوری بسنده می‌کنند که در آمار رسمی منظور نمی‌شوند.

به گزارش دویچه وله، در حال حاضر در آلمان استفاده اجباری از ماسک فقط شامل وسائل نقلیه عمومی، مطب پزشکان، درمانگاه‌ها و مراکز مراقبتی می‌شود. افزون بر این هر ایالتی می‌تواند بسته به موقعیت برای برخی از مکان‌های سربسته استفاده از ماسک را اجباری اعلام کند.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار